Gezocht: 356 Speedster Cabriolet bruiloft

Ben je op zoek naar iets voor je auto? Laat je wens hier achter.
Ruud
Posts: 4
Joined: 22 Jun 2016 23:12
Contact:

Gezocht: 356 Speedster Cabriolet bruiloft

Postby Ruud » 23 Jun 2016 09:36

Beste 356 Speedster-liefhebbers,

Op 16 september hopen mijn vriendin en ik te trouwen in Haastrecht en zijn daarom gaan zoeken naar trouwauto's.

Tijdens onze zoektocht zijn we allebei verliefd geworden op de Porsche 356 Speedster cabriolet (wit) en zouden heel graag deze auto als trouwauto hebben op deze dag.

Nu zijn er in Nederland wel een paar te huur, alleen zijn de witte 356 Speedster niet meer beschikbaar op onze datum of staan te ver weg.

Omdat we zooo graag deze auto als trouwauto willen (voornamelijk voor de foto's en aankomst op de trouwlocatie) hebben we ons aangemeld op dit forum om jullie te vragen of jullie misschien iemand weten die (of zelf) deze auto heeft en - natuurlijk tegen vergoeding - bereid is om deze beschikbaar te stellen.

Het gaat ons er niet om er veel kilometers in te maken, maar vooral dus voor de foto's, etc.

Alvast heel erg bedankt voor eventuele reacties!

Groeten,
Ruud (Rudolf)
Last edited by Ruud on 23 Jun 2016 22:36, edited 2 times in total.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Gezocht: 356 Speedster Cabrio voor bruiloft

Postby JDMM » 23 Jun 2016 20:25

Hallo Ruud,

Misschien wil je hier ook eens informeren.

http://www.356speedsterclub.nl/techniek/

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Gezocht: 356 Speedster Cabrio voor bruiloft

Postby Petwin » 23 Jun 2016 22:18

Wat is een Speedster Cabrio?
Every Part a Piece of Art
Ruud
Posts: 4
Joined: 22 Jun 2016 23:12
Contact:

Re: Gezocht: 356 Speedster Cabrio voor bruiloft

Postby Ruud » 23 Jun 2016 22:35

Petwin wrote:Wat is een Speedster Cabrio?


Sorry, ik ben verder niet bekend met de terminologie cq. jargon op gebied, dus vergeef eventuele onduidelijke/verkeerde benamingen.

Ik bedoel hier het woord cabriolet.
Ruud
Posts: 4
Joined: 22 Jun 2016 23:12
Contact:

Re: Gezocht: 356 Speedster Cabrio voor bruiloft

Postby Ruud » 23 Jun 2016 22:37

JDMM wrote:Hallo Ruud,

Misschien wil je hier ook eens informeren.

http://www.356speedsterclub.nl/techniek/

Jan.


Bedankt voor de tip, Jan!
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Gezocht: 356 Speedster Cabrio voor bruiloft

Postby horsepowerjunkie » 24 Jun 2016 21:39

Ruud wrote:
Petwin wrote:Wat is een Speedster Cabrio?


Sorry, ik ben verder niet bekend met de terminologie cq. jargon op gebied, dus vergeef eventuele onduidelijke/verkeerde benamingen.

Ik bedoel hier het woord cabriolet.



laat je niet opnaaien Ruud, een speedster is met een laag voorruitje en en cabrio is met een hoger voorruitje, beiden met een stoffen kap.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Gezocht: 356 Speedster Cabriolet bruiloft

Postby Petwin » 26 Jun 2016 08:48

Dan zal ik me ook maar niet laten stangen :)

Ruud, we krijgen de vraag hier met regelmaat. Van de Porsche 356 Speedster zijn ook replica's gemaakt. Dit zijn polyester Bodies die op een Kever onderstel gemonteerd worden. Voor de leek zien ze er hetzelfde uit. De waarde verschilt echter een factor 10 tot 20. Echte Porsche Speedsters zul je dus voor de verhuur lastig kunnen vinden.

Cabrio's zijn in vele opzichten anders dan Speedsters. (HPJ zat een beetje te kwallen :) ) Ze zijn minder kostbaar maar toch erg waardevol. Ook lastiger om iemand te vinden die zijn / haar auto wil uitlenen. Huren kan hier:

http://www.356trouwen.nl

Succes!
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Gezocht: 356 Speedster Cabriolet bruiloft

Postby horsepowerjunkie » 26 Jun 2016 09:18

Hee, die is van Guido !
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Ruud
Posts: 4
Joined: 22 Jun 2016 23:12
Contact:

Re: Gezocht: 356 Speedster Cabriolet bruiloft

Postby Ruud » 26 Jun 2016 15:03

Petwin wrote:Dan zal ik me ook maar niet laten stangen :)

Ruud, we krijgen de vraag hier met regelmaat. Van de Porsche 356 Speedster zijn ook replica's gemaakt. Dit zijn polyester Bodies die op een Kever onderstel gemonteerd worden. Voor de leek zien ze er hetzelfde uit. De waarde verschilt echter een factor 10 tot 20. Echte Porsche Speedsters zul je dus voor de verhuur lastig kunnen vinden.

Cabrio's zijn in vele opzichten anders dan Speedsters. (HPJ zat een beetje te kwallen :) ) Ze zijn minder kostbaar maar toch erg waardevol. Ook lastiger om iemand te vinden die zijn / haar auto wil uitlenen. Huren kan hier:

http://www.356trouwen.nl

Succes!


Ha, bedankt allebei voor de uitleg :) . Voor ons maakt het voor deze dag niet zoveel uit of het een replica is of een originele.

Ik ga in ieder geval even naar die site kijken en evt. contact opnemen. Mocht er hier iemand zijn die nog andere tips heeft, hoor ik het natuurlijk ook graag!

Return to “Gevraagd”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests