Goedendag ik ben bezig met het reviseren van mijn 616/2 motor nu is de de oliepomp as ingelopen op de nokkenas.
nokkenas tandwiel die er nu op zit is speling maat 0 is er iemand die nog een complete nokkenas met tandwiel heeft liggen voor mij.
mvg michael
Nokken as 616/2 1600s
- mtett
- Posts: 18
- Joined: 07 Mar 2012 07:19
- Contact:
Nokken as 616/2 1600s
Money can't buy happiness, but somehow it's better to sit in a porsche than on a bicycle.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Nokken as 616/2 1600s
Wel een nokken as voor S en S-90,zonder tandwiel, er staat een nummer op : 528.05.102
De oliepomp aandrijfsleuf hiervan is nauwelijks ingesleten.
Mike Smith van P.R.Services heeft een handig blokje dat tussen de nokkenas en de oliepompaandrijving komt om de speling op te vangen.
Je krijgt dan het blokje en een korter oliepomp tandwiel.
https://www.prs356.co.uk/products/the-f ... s-and-cams
De oliepomp aandrijfsleuf hiervan is nauwelijks ingesleten.
Mike Smith van P.R.Services heeft een handig blokje dat tussen de nokkenas en de oliepompaandrijving komt om de speling op te vangen.
Je krijgt dan het blokje en een korter oliepomp tandwiel.
https://www.prs356.co.uk/products/the-f ... s-and-cams
If all else fails, read the Workshop Manual !
- mtett
- Posts: 18
- Joined: 07 Mar 2012 07:19
- Contact:
Re: Nokken as 616/2 1600s
Ja dat klopt ik heb die blokjes vaker gezien die zaten volgens mij op laten c modellen en vroege 912.
De gevoegde foto is mijn ingesleten nokkenas is die denk je nog te redden met een blokje er tussen en een nieuw kortasje op de oliepomp tandwiel.
De gevoegde foto is mijn ingesleten nokkenas is die denk je nog te redden met een blokje er tussen en een nieuw kortasje op de oliepomp tandwiel.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Money can't buy happiness, but somehow it's better to sit in a porsche than on a bicycle.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Nokken as 616/2 1600s
Ik vind die nokkenas sleuf voor de oliepomp aandrijving zo slecht nog niet, eerder normaal.
Hangt dan af van het oliepompasje wat je gaat doen.
Deze "blokjes" zaten ook vaker in Industriemotoren en ik heb er zelf een paar gebruikt voor revisie, ook die van Mike.
Je moet wel even in de gaten houden dat je een net zo goed asje met tandwiel terug krijgt van hem.
Hangt dan af van het oliepompasje wat je gaat doen.
Deze "blokjes" zaten ook vaker in Industriemotoren en ik heb er zelf een paar gebruikt voor revisie, ook die van Mike.
Je moet wel even in de gaten houden dat je een net zo goed asje met tandwiel terug krijgt van hem.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Nokken as 616/2 1600s
Ik kom niet helemaal uit bovenstaande foto.
De boutkoppen zitten aan de kant van de sleuf zoals op bijgevoegde foto te zien.
Ook is het tandwiel heel anders, of verkijk ik me ergens op ?
Stuur eens een fotootje van het geheel.
De boutkoppen zitten aan de kant van de sleuf zoals op bijgevoegde foto te zien.
Ook is het tandwiel heel anders, of verkijk ik me ergens op ?
Stuur eens een fotootje van het geheel.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- mtett
- Posts: 18
- Joined: 07 Mar 2012 07:19
- Contact:
Re: Nokken as 616/2 1600s
Hier nog een foto met deze nokkenas heeft die gelopen en timing 0 kwam ook overeen toen ik hem demonteerde.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Money can't buy happiness, but somehow it's better to sit in a porsche than on a bicycle.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Nokken as 616/2 1600s
Dat ziet er een stuk normaler uit.
Zie je ook het verschil met de eerste foto , net of die gespiegeld is op een of andere manier.
Zien meer mensen wat ik bedoel of ben ik de enige ?
Zie je ook het verschil met de eerste foto , net of die gespiegeld is op een of andere manier.
Zien meer mensen wat ik bedoel of ben ik de enige ?
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Nokken as 616/2 1600s
JDMM wrote:Dat ziet er een stuk normaler uit.
Zie je ook het verschil met de eerste foto , net of die gespiegeld is op een of andere manier.
Zien meer mensen wat ik bedoel of ben ik de enige ?
dichtbij en onder een hoek?
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Nokken as 616/2 1600s
Ja, maar op de eerste foto steekt de nokkenas met sleuf toch duidelijk boven het tandwiel uit, terwijl het normaal terug ligt, dus onder het tandwiel vlak.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Nokken as 616/2 1600s
Door de belichting lijkt dat zo. Die drie 'schroefgaten' lijken hier toch ook 'uit' te steken.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests