Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Ben je op zoek naar iets voor je auto? Laat je wens hier achter.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby Joske » 30 May 2017 21:29

Hoi

Mijn vrouw en ik hebben zopas een '61 roadster gekocht. Wanneer we die uiteindelijk en hopelijk in België krijgen zou ik de niet originele velgen willen vervangen door correcte met passende date code.
Vermits de wagen klaar was in 9/61 ben ik dus op zoek naar een set van 4 of 5 lemmerz velgen in te restaureren tot goede staat met date code tussen 1/61 tot en met 9/61.
En hetzelfde verhaal voor de bijhorende moon hubcaps vermits de nieuwe aanwinst een 616/1 normal betreft.

Ik hoor graag waar, hoe en wie me kan helpen!

Groetjes
Hans
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby Hans 356C » 31 May 2017 07:51

Hé Hans, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst (foto's??). Op 10 juni nog niet meerijden met 'de Dak er af rit' waarschijnlijk :lol: , maar wellicht volgend jaar wel het dak er af dus voor jullie. Knap hoor!
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby horsepowerjunkie » 31 May 2017 20:14

Gefeliciteerd Hans !
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby Joske » 31 May 2017 22:35

Merci!

Vermits volgens vroom.be de prijzen van de oldtimers in vrije val zijn is dit wellicht niet het goede moment om te kopen maar we hadden het gevoel dat dit onze wagen moest worden, ongeacht wat de markt zegt en doet. Wagen is zeker niet perfect, hij is in goede staat maar heeft wat foutjes opgelopen in de loop van zijn leven. Zo is er een radio cut-out die er niet hoort te zijn, de antenne staat op een rare plek, mistlichten hebben rare plaats, badge hangt 2-3cm te hoog, foute wielen en fout stuur. Maar verder is alles behoorlijk goed lijkt me (matching motor, panels, transmission, date codes van de carbs zijn correct voor de wagen,... en de onvolkomenheden zullen we in de loop der jaren wel wegwerken. Wagen heeft volledige historiek en alle platen zitten erbij incl. black plates. Eerste stap om em te verbeteren zijn dus de wielen en het stuur... alle tips welkom!

Groetjes
Hans
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby JDMM » 31 May 2017 23:18

Adam Wright voor de velgen ?
Proficiat trouwens, vrije val of niet... :lol:
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby Joske » 01 Jun 2017 06:10

Adam Wright, die naam ken ik, unobtainium is zijn firma.
Ik ga hem zeker contacteren, bedankt
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby Richard » 02 Jun 2017 10:33

Mooie aanwinst!
Op Ebay worden veel velgen aangeboden maar dat had je waarschijniljik al gezien?
Richard

'63 356B
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby horsepowerjunkie » 02 Jun 2017 18:56

Joske wrote:Vermits volgens vroom.be de prijzen van de oldtimers in vrije val zijn


heb je een linkje naar dit artikel?
Ik heb juist gehoord dat de prijzen van de duurdere auto's (boven de 500000) afvlakken en dat de goedkopere (onder 25000) aan het stijgen zijn. Onze gebakjes zitten daar een beetje tussen. De woorden vrije val zijn tot nu toe nieuw voor mij in deze context.

Sorry, al gevonden :
http://www.vroom.be/nl/autonieuws/oldtimer-prijzen-in-vrije-val

nuance :

Alleen auto’s waarvan de waarde astronomisch is toegenomen, lijden onder de plotse waardevermindering.
was dus gewoon click-bait - niets aan de hand dus mensuh, gewoon doorlopen en hopen op de ontsluiting van China voor de oldtimermarkt.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby tbt2 » 05 Jun 2017 05:11

Proficiat!
Langs achteren ziet hij er allezins prachtig uit.

Welk kleur is de wagen?
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby Joske » 05 Jun 2017 07:20

Hoi

Bedankt. Wagen is Fjord Grün, voorkant is ook ok hoor,
maar er staan daar zo vreemd gemonteerde mistlichten op die er nog af moeten.

Set velgen van 8/61 is normaliter in orde, ben nog aan het wachten op shipping quotes.
Hoe laten jullie normaal onderdelen overkomen uit VS?
Ups zit zo rond de 475€ voor de velgen, toch wel veel... . Iemand suggesties?

Nog Steeds op zoek naar hubcaps. Is het makkelijk om deukjes uit zo'n hubcaps te halen? Ik weet wel een setje van 4
te koop van 1/62, niet correct qua datum maar voorlopig voldoende close. Er zitten daar echter best wel wat deuken in en ik
vrees dat om die te verwijderen ook alles wees opnieuw moet voorzien worden van chroom, vermits de datumcode niet ok is is me dat een beetje te duur. Suggesties welkom!

Groetjes
Hans
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby Bos » 05 Jun 2017 09:02

Joske wrote:Hoi

Bedankt. Wagen is Fjord Grün, voorkant is ook ok hoor,
maar er staan daar zo vreemd gemonteerde mistlichten op die er nog af moeten.

Set velgen van 8/61 is normaliter in orde, ben nog aan het wachten op shipping quotes.
Hoe laten jullie normaal onderdelen overkomen uit VS?
Ups zit zo rond de 475€ voor de velgen, toch wel veel... . Iemand suggesties?

Nog Steeds op zoek naar hubcaps. Is het makkelijk om deukjes uit zo'n hubcaps te halen? Ik weet wel een setje van 4
te koop van 1/62, niet correct qua datum maar voorlopig voldoende close. Er zitten daar echter best wel wat deuken in en ik
vrees dat om die te verwijderen ook alles wees opnieuw moet voorzien worden van chroom, vermits de datumcode niet ok is is me dat een beetje te duur. Suggesties welkom!

Groetjes
Hans


De velgen laten leveren op locatie bij de wagen en ze in de wagen leggen...
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby Joske » 05 Jun 2017 10:39

Hoi

Tja, had ik ook aan gedacht maar er zitten al 2 dozen in met reserveonderdelen, boeken, nummerplaten, onderhoudsgeschiedenis...
Ik ben een beetje bang om ze er nog bij te laten proppen...

Groetjes
Hans
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby Bos » 05 Jun 2017 11:47

Joske wrote:Hoi

Tja, had ik ook aan gedacht maar er zitten al 2 dozen in met reserveonderdelen, boeken, nummerplaten, onderhoudsgeschiedenis...
Ik ben een beetje bang om ze er nog bij te laten proppen...

Groetjes
Hans


dat lukt wel, ik heb eens een auto met 8 frigoboxen een volledige A bumper en nog wel wat laten binnen komen

laat ze anders monteren door de verkoper? Met die niet originele kan je toch niet veel achteraf
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby Joske » 05 Jun 2017 14:26

Hoi

Velgen gaan mee met de wagen! Merci voor de tips.
Nu nog de hubcaps. Half moon hubcaps 1/61 tot 9/61
in restaureerbare of gerestaureerde staat.

Groetjes
Hans
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: Lemmerz velgen en moon hubcaps '61

Postby tbt2 » 07 Jun 2017 20:31

Verzender zet mssh best op papieren dat alle onderdelen bij de auto horen.

Destijds stoddard parts laten leveren bij een VW shop in CA die dan het busje naar Rotterdam liet verschepen. Probleem was dat de eigenaar NL het busje vulde tot aan het plafond met onderdelen voor jan en alleman en de douane dit nogal raar vond :shock: . Gevolg douanekosten/invoer/btw... betalen :lol:

Return to “Gevraagd”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests