Page 1 of 2

Re: Das Getriebe

Posted: 31 Jan 2010 00:11
by IPF
Briljant, nog weer mooier dan vorige week... Congrats!

Re: Das Getriebe

Posted: 31 Jan 2010 10:51
by JDMM
¡ Pedazo de trabajo agradable !

¿ Ustedes cupieron la caja de cambios toda de ustedes mismos ?

Jan.

Re: Das Getriebe

Posted: 31 Jan 2010 11:30
by IPF
Wellicht een paar heel domme gedachten :roll: , maar maakt 't voor de montage-toegankelijkheid wellicht iets uit hoe ze zitten, voor als de auto niet gestript is? Of zit er verschil in potentiële belasting op kop of moer en maakt 't dus uit hoe lang eea is en welke kracht erop staat?

Re: Das Getriebe

Posted: 31 Jan 2010 11:46
by JDMM
De koppen van de m8 bouten waarmee de achterste rubberblokken aan de bak zitten moeten aan de binnenkant omdat anders het vliegwiel raakt.

Jan.

Re: Das Getriebe

Posted: 31 Jan 2010 12:23
by Richard
Ziet er prachtig én ver gevorderd uit Edwin!
Kunnen we het eindresultaat 19 juni bewonderen?

Re: Das Getriebe

Posted: 31 Jan 2010 16:54
by stefan
des schaut oba supa aus!

wir gratulieren!

s.h.n.

Re: Das Getriebe

Posted: 31 Jan 2010 16:59
by Asunroof
ik doe mee !!

solo la sofferenza persistente da parte di ottenere un grande risultato!
sembra molto bella da petwin



grtz

oja het nederlands :
enkel de volhardende krijgt door het lijden een schitterend resultaat !!
ziet er zeer fijn uit petwin

Re: Das Getriebe

Posted: 31 Jan 2010 22:06
by JDMM
Edwin,

Wat zit er vast aan de kleine vierkante klemmetjes/haakjes die aan weerszijde van de bak aan de diff. lagerdeksels zitten onder voor/onder moeren ?

Jan.

Re: Das Getriebe

Posted: 31 Jan 2010 22:35
by JDMM
Ik denk dat ik die bedoel, maar kan het niet goed zien.
Hydr.remleiding en t.t.kabel dus.

Jan.

Re: Das Getriebe

Posted: 01 Feb 2010 01:17
by E10
Mooi mooi mooi...onder de auto istie nog mooier als op de steun. Ik hoop dat ik over een paar weken ook zo'n foto heb, maar dan wel met zwarte hoepel
bouten :wink:

Moet de vuldop niet helemaal rood zijn? Ik zie dat je alleen de lettertjes 'ingekleurd' hebt.

Re: Das Getriebe

Posted: 01 Feb 2010 10:46
by JDMM
Petwin wrote:
JDMM wrote:Ik denk dat ik die bedoel, maar kan het niet goed zien.
Hydr.remleiding en t.t.kabel dus.

Jan.


Yep dat zijn gewoon de bandjes waar bijv. bij jou ook de handremkabels aan hangen. Bij een A tje zitten er aan beide kanten van de bak twee hoekjes met daaraan links twee extra bandjes en rechts één. N.B. bij een A-tje zijn deze zwart en niet grijs zoals bij een T5 en later.


Ben bang dat we elkaar niet helemaal begrijpen.
De handremkabels zitten daar duidelijk niet aan vast, bij een B ook niet, die hangen bij mij aan aan een bandje aan de carosserie.
Het gaat er om wat er vast zit aan de vierkante ijzertjes,( met daaraan lusjes), dat onder een moer zit, aan weerszijde van de versn.bak t.p.v. de ronde deksels waar het differentieel mee opgesloten zit.
Bij een B zitten die ijzertjes niet.

Jan.

Re: Das Getriebe

Posted: 01 Feb 2010 10:49
by JDMM
Quote Petwin:

"Beschikbare ruimte zoals Jan al aangeeft"

Don't ask me how I know ! :oops:

Jan.

Re: Das Getriebe

Posted: 01 Feb 2010 18:59
by stef69
Edwin,

waar heb je rubberen stofkappen gehaald voor achterassen?
Joma kan geen leveren, behalve type met schroefjes om te sluiten, en deze wil ik niet

Re: Das Getriebe

Posted: 01 Feb 2010 19:25
by E10
Bij Paruzzi krijg je ze. Zij leveren ook de originele banden met klemmen zoals ze vroeger gebruikt werden.
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoekt ... &category=

Ik heb ze daar ook vandaan en de kwaliteit is prima.

Re: Das Getriebe

Posted: 01 Feb 2010 20:14
by stef69
Etienne wrote:Bij Paruzzi krijg je ze. Zij leveren ook de originele banden met klemmen zoals ze vroeger gebruikt werden.
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoekt ... &category=

Ik heb ze daar ook vandaan en de kwaliteit is prima.


die banden zijn bij Joma ook beschikbaar, incl montage tip in hun cataloog hoe ze vroeger gemonteerd werden

toch bedankt voor tip, als ik volgende keer naar CCR ga, loop ik daar ook eens binnen