Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Forum om je hart te luchten.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby Petwin » 11 Jun 2016 07:46

Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby horsepowerjunkie » 11 Jun 2016 09:13

zeer redelijke prijs :)

*****snel naar de garage gaat om vergelijkbare boutjes te zoeken*****
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby JDMM » 11 Jun 2016 20:38

Das dan 60 rooitjes, ken ik effe vangeh ?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby Petwin » 11 Jun 2016 20:55

Ikke Ikke Ikke eerst.... niet verkopen voordat ik ze gezien heb hoor!
Every Part a Piece of Art
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby JDMM » 11 Jun 2016 22:06

Probeer ze een paar dagen vast te houden maar wie het eerst met poen komt heeft ze.

Waar zijn die eigenlijk voor ?
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby Petwin » 11 Jun 2016 23:10

Boef, dat is geen metrische draad....dus geen Porsche en al zeker geen pré A bouten. Ik zal je er 5 ruggen voor geven maar meer ook niet:)
Every Part a Piece of Art
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby JDMM » 12 Jun 2016 17:39

Klopt, deze komen van de laadvloer van een '53 Chevy peek-up.
De schroefdraad is 5/16" UNC, 5K voor de hele handel is OK, bofkont.

Er zit aan een T6 wel andere schroefdraad ( UNF ) dan metrisch, A en BT5 weet ik niet zeker, misschien de latere

Wie weet waar ??
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby horsepowerjunkie » 12 Jun 2016 20:43

Volgens mij op de motorklep, de draadgaten / moeren om een rekje vast te maken.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby Petwin » 12 Jun 2016 21:02

Das M8 toch?
Every Part a Piece of Art
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby JDMM » 12 Jun 2016 21:03

horsepowerjunkie wrote:Volgens mij op de motorklep, de draadgaten / moeren om een rekje vast te maken.


Volgens mij is dat M 8.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby horsepowerjunkie » 12 Jun 2016 21:15

mijn californische rekje zat volgens mij met unf vastgeschroefd :shock:
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby horsepowerjunkie » 12 Jun 2016 21:18

Maar vertel, waar heeft Dr.F. Porsche seinem Boltz mit UNF abdrehen lassen?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby JDMM » 12 Jun 2016 22:10

4 gaten in de vloer achter de stoelen voor het indraaien oogbouten voor gordels. ( 7/16"UNF)
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby horsepowerjunkie » 14 Jun 2016 10:27

Zijn bougies eigenlijk ook niet in unf gesneden?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Pre A Onderdelen zijn ietsje duurder....

Postby JDMM » 14 Jun 2016 16:13

Heel vroeger (ong. tot 1920) hadden div. automerken wel bougies met gasdraad of iets van eigen merk.

Harley-Davidson had al vanaf het prille begin bougies met metrische schroefdraad, tot 1930 of zo M 22x 1,5, daarna ook M 14x 1,25.

"Onze" bougies voor de Porsche 356 zijn altijd M 14x1,25.
If all else fails, read the Workshop Manual !

Return to “Moet ik even kwijt...”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests