Groene Maffia

Forum om je hart te luchten.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Groene Maffia

Postby Vvoister » 14 Aug 2006 22:19

Ik kwam deze post tegen op : http://www.klassiek-techniek.nl/forum/ en ik wilde jullie dat toch niet onthouden. Heeft een van jullie hier al meer van gehoord of is dit nog erg vers allemaal?



Hallo nijvere klassiekerfan's

Het is zover, de rooie, edoch groene, maffia heeft ontdekt dat er toch nog auto's bestaan die zeer erg vervuilen, zeker in vergelijking met de huidige auto's, namelijk de klassiekers ! Vanmorgen in "Vroege Vogels " waren die nazaten van die Eendrijders met die " Atoomenergie Nee bedankt " weer op zoek naar een nieuw slachtoffer voor het milieu-adagium. En niet geheel onverwacht kwam men uit bij een van de laatste speeltjes van de Nederlandse bevolking, het klassieke automobiel. Natuurlijk kwam de beroepswerkeloze Diederik Samson, eerst op kosten van de staat gestudeerd tot in de treure, daarna met behoud van uitkering overal tegen geprotesteerd, en nu binnengeloodst in de 2e Kamer als ultra-linkse milieu-horzel met dienovereenkomend traktement. En zie daar, het was toch eigenlijk zeer fout dat het flink vervuilend klassiekertje werd ontzien qua belasting, want ze reden zelfs gratis. Dit moest dan toch beprijsd worden, en dat moest dan toch eventueel eerder dan als het rekeningrijden werd ingevoerd..... Ja, ik was echt al wakker, ik heb me nog geknepen. Deze zichzelf uit onze staatskas feterende milieu-fascist opent waarachtig de aanval op een hobbie, want plezier aan stinkende automobielen hebben, dat is dan toch uit den boze. De boerenstand is inmiddels naar stailnistisch voorbeeld onder de milieuknoet geplet, en nu zijn wij aan de beurt. Ik zat er eigenlijk al op te wachten, ik heb het mijn vader vroeger vaak genoeg gezegd " Tegen de tijd dat onze 128-3p belastingvrij wordt, schaffen ze het af...." En zie, daar gaat ie dan. Bier drinken is fout, een goeie sigaar roken na het eten is nog fouter, als hobbie iets ouds tot leven wekken nu ook, en dan blijft alleen nog maar over : Een flinke joint draaien en af en toe een bushalte kapot rammen, of geheel politiek-correct een straatje autospiegels kapotrammen, van die stinkerds. Ik zou liever een keer mijn helaas onklaar geraakte K 98 legen op een kudde Samson's, en dan een dansje erop uitvoeren. Wat een klereland vol linkse dictatorretjes met evenzovele destructieve waanideeen, Bah !!!! :x :x
Erik
Porsche 356 SC
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 15 Aug 2006 22:27

Ik ben het wel met Diederik eens !

Tenminste voor zover het klassiekers betreft die omwille van het vermijden van de wegenbelasting worden gereden als enige auto, en dat zijn er heel veel.

Wat er van te zeggen dat iemand met een 25 jaar oude Mercedes, diesel of op gas, geen wegenbelasting hoeft te betalen, terwijl ik ruim € 1000,00. per jaar kwijt ben aan wegenbelasting ?

Er worden oude Mercedessen speciaal voor dit doel opgeknapt en er worden zelfs nieuwe Landrovers op een oud chassis gezet !

Eigenlijk moest een klassiekerauto alleen wegenbelastingvrij zijn, als je al voor een andere auto wegenbelasting en dus ook verzekering betaalt.

Ook vind ik dat klassiekers aan bepaalde uitlaatgaseisen moeten voldoen,rekeninghoudend met wat voor het merk en type mogelijk is.

Jan.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 15 Aug 2006 22:39

:D Dat is eigenlijk helemaal niet zo gek bedacht Jan! Al eens gedacht aan een ministerspost in Balkenende 3 of Bos 1? :wink:

Het lijkt mij wel onvermijdelijk dat de 25 jaars termijn op den duur opgerekt moet gaan worden. Auto's gaan steeds langer mee. En voor je het weet is het halve Nederlandse wagenpark klassiek.
Erik

Porsche 356 SC
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 16 Aug 2006 22:35

Ik zou dan in ieder geval bovengenoemde maatregelen nemen, de wegenbelastinggrens verleggen naar 40 jaar oud en de APK afschaffen voor die catagorie.
Bovendien zou ik die achterlijke roetmeting voor moderne diesels veranderen.
Nu worden auto's die in de praktijk nauwelijks boven de 3000 min/-1 komen tot 5200 toeren opgejaagd, belachelijke vertoning die her en der veel geld kost !
Over motoren en brommers zullen we het hier maar niet hebben.
Ik voer al 35 jaar strijd met de RDW, tot op heden zonder tastbaar resultaat.

Jan.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

tegengas

Postby Richard » 16 Aug 2006 22:53

gelezen op www.fehac.nl :

het Europees Parlement heeft in het kader van de bespreking van het EU road safety action programme een amendement aangenomen dat als volgt luidt:

Het Europees Parlement maakt zich sterk om het culturele erfgoed in de vorm van historische voertuigen te bewaren. Daarom dringt het Europees Parlement er op aan dat nieuwe wetgeving wordt getoetst op onbedoelde, mogelijk negatieve bij-effecten op het gebruik en – daarmee ook het behoud – van historische voertuigen.

Het amendement is het directe resultaat van het door de FIVA verrichte lobbywerk, en is een enorme steun in de rug bij toekomstig lobbywerk!


Overigens eens om die kilometer vretende young timers over een andere kam te scheren.
Richard

'63 356B

Return to “Moet ik even kwijt...”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests