Zolang het bij liefde voor je motortje blijft en je niet straalt of staalwol gebruikt, vind ik het best.
Jan.
E10ne
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Inmiddels zijn we 70-80 uur verder. De auto is voor 95% schoon. Ik ben
nu bezig met het laatste stuk aan de achterkant. V.w.b laswerk is 90%
klaar. De lower longitudinal (nederlandse vertaling?) zit erop. De
kriksteun ook (met dank aan Petwin voor de maten). Helaas kwam ik
afgelopen week nog een slecht stukje tegen in een achterwielkast dat dus
nog gerepareerd moet worden. Verder nog wat gaten dichtlassen die er
niet horen te zitten, nieuwe voorspatbordsteun erin zetten en de
verstevigingen voor de gordels. Na vele slapeloze nachten en een hoop
wijze raad van anderen (waaronder mijn vrouw en dat is toch een
belangrijke..) toch gekozen voor 3-puntsgordels. Origineel is het niet
maar (en ik citeer) je hoofd door de voorruit is ook niet erg origineel.
Tussendoor ook nog een groot deel van de motorbeplating schoongemaakt.
Het resterende gedeelte van de beplating (originele delen) is onderweg
en moet dus nog schoon gemaakt worden.
De afgelopen week was weer een goeie week voor TNT en Fedex. Maar
inmiddels ben ik bijna compleet. Het belangrijkste dat ik nog zoek zijn
de originele bouten om de voor- en achterklep mee te bevestigen en een
paar mooie rocker deco's. (aanbiedingen zijn welkom) Uiteraard zal ik de
komende maanden nog wel eens tot de ontdekking komen dat ik iets mis.
Ik geloof er nog steeds in dat ik volgend jaar ermee zal rijden, ondanks
de bedenkingen van anderen Misschien komt het wel door mijn jeugdig
enthousiasme.....
Volgende week lig ik een paar dagen stop, maar met een goeie reden: 356
treffen in Montreux.
nu bezig met het laatste stuk aan de achterkant. V.w.b laswerk is 90%
klaar. De lower longitudinal (nederlandse vertaling?) zit erop. De
kriksteun ook (met dank aan Petwin voor de maten). Helaas kwam ik
afgelopen week nog een slecht stukje tegen in een achterwielkast dat dus
nog gerepareerd moet worden. Verder nog wat gaten dichtlassen die er
niet horen te zitten, nieuwe voorspatbordsteun erin zetten en de
verstevigingen voor de gordels. Na vele slapeloze nachten en een hoop
wijze raad van anderen (waaronder mijn vrouw en dat is toch een
belangrijke..) toch gekozen voor 3-puntsgordels. Origineel is het niet
maar (en ik citeer) je hoofd door de voorruit is ook niet erg origineel.
Tussendoor ook nog een groot deel van de motorbeplating schoongemaakt.
Het resterende gedeelte van de beplating (originele delen) is onderweg
en moet dus nog schoon gemaakt worden.
De afgelopen week was weer een goeie week voor TNT en Fedex. Maar
inmiddels ben ik bijna compleet. Het belangrijkste dat ik nog zoek zijn
de originele bouten om de voor- en achterklep mee te bevestigen en een
paar mooie rocker deco's. (aanbiedingen zijn welkom) Uiteraard zal ik de
komende maanden nog wel eens tot de ontdekking komen dat ik iets mis.
Ik geloof er nog steeds in dat ik volgend jaar ermee zal rijden, ondanks
de bedenkingen van anderen Misschien komt het wel door mijn jeugdig
enthousiasme.....
Volgende week lig ik een paar dagen stop, maar met een goeie reden: 356
treffen in Montreux.
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Dat weet ik nog niet. Hij is erg strak nu en heel veel plamuur zit er niet op. De plaatsen waar wel wat plamuur zit krijg ik met plaatwerken niet beter (zonder een volledig paneel te vervangen) Ik zit erover te denken om de lak eraf te schuren, dun spuitplamuren om kleine oneffenheden weg te werken en dan in de kleur. Natuurlijk krijgt een professionele restaurateur nu een hartaanval. Maar zoals Jan ook zegt over motorenrevisie; het is niet altijd nodig om alles te vervangen. Wat goed is moet je gewoon laten zitten. Misschien krijg ik er over 2 jaar spijt van maar misschien ook niet.
-
- Posts: 505
- Joined: 09 Jun 2006 20:06
- Location: Maldegem, Belgium
- Contact:
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Mijn A-tje stelt zich voor......
Accubak plaat. 1 van de dingen waar ik tegen op zag was het fatsoeneren van de voorste plaat van de accubak. Maar dat er iets aan gedaan moest worden was zeker. Een van de vorige eigenaren had er al eens iets aan gedaan. Resultaat; de overtreffende trap van prutswerk. Paul, Petwin en Bossie kunnen dit beamen. Platen over elkaar heen, het middelste deel dat naar voren hoort te komen was voor de helft plat en laswerk dat de naam niet eens mag dragen.
Toch maar de stoute schoenen aan getrokkenen en 2,5 dag hard gewerkt. Oude lassen weggeslepen, plaatwerk weggeslepen, geklopt, gelast, geslepen en weer geklopt. Maar het was het waard. De plaat is weer toonbaar en ik hoef er niet meer krampachtig voor te gaan staan als ik bezoekers heb…….
Toch maar de stoute schoenen aan getrokkenen en 2,5 dag hard gewerkt. Oude lassen weggeslepen, plaatwerk weggeslepen, geklopt, gelast, geslepen en weer geklopt. Maar het was het waard. De plaat is weer toonbaar en ik hoef er niet meer krampachtig voor te gaan staan als ik bezoekers heb…….
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Richard
- Moderator
- Posts: 1499
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
Re: Mijn A-tje stelt zich voor......
Mooi werk Etienne. Ik zou nu een grote spiegel onder de voorkant leggen als je bezoekers krijgt!
Richard
'63 356B
'63 356B
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
Re: Mijn A-tje stelt zich voor......
Je hebt concurrentie Petwin. Hij heet Petiënne.
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
Return to “Project van.......”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 54 guests