onderdelen printen
- Richard
- Moderator
- Posts: 1500
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
onderdelen printen
Nog even en we kunnen onderdelen printen: http://www.nu.nl/gadgets/2978665/eerste-3d-printshop-nederland.html
Richard
'63 356B
'63 356B
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: onderdelen printen
Richard wrote:Nog even en we kunnen onderdelen printen: http://www.nu.nl/gadgets/2978665/eerste-3d-printshop-nederland.html
3D-printing maakt inderdaad een geweldige ontwikkeling door.
Wordt al veel toegepast in gieterijen voor het maken van kernen, en voor moeilijk te gieten kunstvoorwerpen.
Een thuisprintertje voor plastic spulletjes is al te koop voor US$ 1200.
Een kennis van me is bezig carburateuronderdelen voor een Engelse motorfiets te laten printen in brons.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Re: onderdelen printen
Mijn komende artikel in de registry gaat over "modern restoration techniques" hoewel we 3D printen niet behandelen zullen we het wel ovr 3D scannen hebben
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: onderdelen printen
De vlotterkamer van de Bings carburateur is klaar.
Op de achtergrond het origineel , dit is 3D gescand.
Op de voorgrond het geprinte onderdeel, het materiaal is r.v.s. geworden, de bedoeling was brons en dan vernikkelen....
Dit is gedaan met een laser printer, de materiaalstofdeeltjes worden hier tijdens het printen al versmolten d.m.v. een laser.
Bij een oudere methode bevat de printkop een bindmiddel en wordt het werkstuk later gebakken.
Binnenkort ga ik op uitnodiging naar de Universiteit in Leuven voor uitleg en demo.
Dit onderdeel is daar ook gemaakt als studieobject, anders is het nog te duur.
Jan.
Op de achtergrond het origineel , dit is 3D gescand.
Op de voorgrond het geprinte onderdeel, het materiaal is r.v.s. geworden, de bedoeling was brons en dan vernikkelen....
Dit is gedaan met een laser printer, de materiaalstofdeeltjes worden hier tijdens het printen al versmolten d.m.v. een laser.
Bij een oudere methode bevat de printkop een bindmiddel en wordt het werkstuk later gebakken.
Binnenkort ga ik op uitnodiging naar de Universiteit in Leuven voor uitleg en demo.
Dit onderdeel is daar ook gemaakt als studieobject, anders is het nog te duur.
Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Richard
- Moderator
- Posts: 1500
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
Re: onderdelen printen
Mooi en dat van die laser die het materiaal versmelt wist ik nog niet.
In de toekomst hoeven we nog maar beperkt reserveonderdelen mee te nemen bij een rally en gaan we bij de lokale printshop "even" een nieuw onderdeel printen.
In de toekomst hoeven we nog maar beperkt reserveonderdelen mee te nemen bij een rally en gaan we bij de lokale printshop "even" een nieuw onderdeel printen.
Richard
'63 356B
'63 356B
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: onderdelen printen
Denk in dit verband ook even aan de gedachtenlezende computer, de parts liggen dus al voor je klaar voor dat je je gemeld hebt....
Zodra ik in Leuven ben geweest volgt verdere informatie over dit facinerende onderwerp.
Jan.
Zodra ik in Leuven ben geweest volgt verdere informatie over dit facinerende onderwerp.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Re: onderdelen printen
Hi Jan,
Heel erg gaaf! kan je ons en idee geven van de kosten?
Heel erg gaaf! kan je ons en idee geven van de kosten?
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: onderdelen printen
Dit ga ik zeker volgen. Waanzinnige techniek met heel veel mogelijkheden. Ik lees tegen die tijd graag je ervaring Jan.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests