Is er iemand die de "ins and outs" weet over de carterontluchting van een
616/15 motor ?
Bij de eerste C modellen zat die volgens mij aangesloten op de olievulpot.
Daar zijn 3 modellen van, de laatste zonder aansluiting voor de carterontluchting, is dat voor 912 of ook voor laat C ?
Van wanneer af zit de carterontluchting bij een C via een gat in de linkerkop ?
Als je een C hebt, kijk dan eens hoe dat bij jullie zit, graag met bouwdatum.
B.v.d.,
J.
Carterontluchting C auto's
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
bij mij een ontluchting die recht naar beneden loopt door zwarte beschermplaat rond motor
is een 63 S blok van 75 PK
bij de knecht luchtfilters (zwart metaal met karton inzetstuk) bestaan ook 2 versies, één om ontluchting aan te sluiten (ongeveer zoals op bovenstaande foto, aansluiting voor slang zit onder het filterhuis, op aansluiting naar carb) gebruikt op de C en zonder aansluiting gebruikt op de B
is een 63 S blok van 75 PK
bij de knecht luchtfilters (zwart metaal met karton inzetstuk) bestaan ook 2 versies, één om ontluchting aan te sluiten (ongeveer zoals op bovenstaande foto, aansluiting voor slang zit onder het filterhuis, op aansluiting naar carb) gebruikt op de C en zonder aansluiting gebruikt op de B
Stefan
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
foto zoals mijn blok er uit zou moeten zien op : http://www.speedsterspecialist.com/motori.html
Stefan
Stefan
Stefan
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Voor de C/SC was dat niet zo, op misschien de allerlaatste C's na,zie ook de foto van Erik. Dat was oorspronkelijk ook de vraag.
De ontluchting van het carter gebeurde vanaf het olievulpotje ri.moeder aarde via een slang die door het oliepeilstokblikje naar beneden liep.
Latere C's hebben deze slang naar het re. luchtfilter lopen ( USA vanaf '64), Vandaar de twee soorten Zenith luchtfilters.
De C en SC koppen waren gelijk, alleen waren de SC koppen zwart geanodiseerd voor betere warmteafgifte.
Te beginnen met '66 hadden de 912 koppen een gat voor de vacuumpomp (USA)bovenin, ze waren toen weer naturel alu.
De verbeterde warmteafgifte was nu plotseling minder belangrijk als de uitkomst van de rekenmachines, bij Porsche een mijlpaal.
Alle cil.koppen die na die datum werden geleverd voor de bovenstaande 3 modellen waren natuurlijk wel uniform.
Blijft de vraag, m.n. aan de 912 kenners: "Wanneer werd bij 912en een olievulpotje gebruikt ZONDER aansluiting voor een slang voor de carterontluchting, zoals die op Eriks foto mooi te zien is.
J.
De ontluchting van het carter gebeurde vanaf het olievulpotje ri.moeder aarde via een slang die door het oliepeilstokblikje naar beneden liep.
Latere C's hebben deze slang naar het re. luchtfilter lopen ( USA vanaf '64), Vandaar de twee soorten Zenith luchtfilters.
De C en SC koppen waren gelijk, alleen waren de SC koppen zwart geanodiseerd voor betere warmteafgifte.
Te beginnen met '66 hadden de 912 koppen een gat voor de vacuumpomp (USA)bovenin, ze waren toen weer naturel alu.
De verbeterde warmteafgifte was nu plotseling minder belangrijk als de uitkomst van de rekenmachines, bij Porsche een mijlpaal.
Alle cil.koppen die na die datum werden geleverd voor de bovenstaande 3 modellen waren natuurlijk wel uniform.
Blijft de vraag, m.n. aan de 912 kenners: "Wanneer werd bij 912en een olievulpotje gebruikt ZONDER aansluiting voor een slang voor de carterontluchting, zoals die op Eriks foto mooi te zien is.
J.
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
Misschien kun je die laatste vraag beter even wegleggen op het 912 forum?
http://forum.deklassieke912.nl/frm/default.asp
http://forum.deklassieke912.nl/frm/default.asp
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
Jan waarom kijkt je niet even op de registry site.
http://www.356registry.org/Members/356CT6.html
Heel veel members zetten een foto vd motor er bij.
2 Voorbeelden:
http://www.356registry.org/Members/Saisi/saisi07.jpg
http://www.356registry.org/Members/Dahm ... an01_f.jpg
http://www.356registry.org/Members/356CT6.html
Heel veel members zetten een foto vd motor er bij.
2 Voorbeelden:
http://www.356registry.org/Members/Saisi/saisi07.jpg
http://www.356registry.org/Members/Dahm ... an01_f.jpg
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Erik,
Zo hoort het inderdaad te zitten en zo gaan we het ook maken totdat iemand met iets beters komt ( gedocumenteerd)
Een klein probleem waar je dan als sleutelaar tegen aan loopt is dat het "dichte"oliepotje wat ik hier heb een pakking heeft tussen het potje en de dynamosteun waar hij op staat ( 912 style)
Bij de C/SC zit het potje ( met ontluchtingsslangaansluiting dus) op de dynamosteun met een rubber ring als afdichting, en, je raad het al, de dynamosteun van een C/SC is anders dan van een 912 !!!
Gr.,
J.
Zo hoort het inderdaad te zitten en zo gaan we het ook maken totdat iemand met iets beters komt ( gedocumenteerd)
Een klein probleem waar je dan als sleutelaar tegen aan loopt is dat het "dichte"oliepotje wat ik hier heb een pakking heeft tussen het potje en de dynamosteun waar hij op staat ( 912 style)
Bij de C/SC zit het potje ( met ontluchtingsslangaansluiting dus) op de dynamosteun met een rubber ring als afdichting, en, je raad het al, de dynamosteun van een C/SC is anders dan van een 912 !!!
Gr.,
J.
-
- Posts: 68
- Joined: 25 Jun 2006 18:28
- Contact:
Return to “Motor und Kupplung - Engine and Clutch”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests