Wazdadan #69

Laat je niet kennen en gok of daag je maten uit met je foto 's.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Wazdadan #69

Postby Hirth » 06 Jun 2018 19:35

wie o wie
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Wazdadan #69

Postby JDMM » 06 Jun 2018 21:54

Een 8 cilinder in lijn krukas van een Isotta Fraschini van 1922.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
tikra
Posts: 168
Joined: 04 Sep 2012 06:01
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wazdadan #69

Postby tikra » 07 Jun 2018 13:38

(Kurbelwelle) krukas van een Stutz Blackhawk 1929
Porsche 356 BT5 04/12/59 ruby red (6005)/ black (San Diego) plate "REDMAXX"
Porsche 356 C 1964 bali blue
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Wazdadan #69

Postby Hirth » 07 Jun 2018 14:43

nee en nee
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Wazdadan #69

Postby Bos » 07 Jun 2018 20:20

Een gazonbenevelaar
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Wazdadan #69

Postby JDMM » 07 Jun 2018 20:54

Een 912 Kurbelwelle dan ? 8)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by JDMM on 08 Jun 2018 09:57, edited 1 time in total.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Wazdadan #69

Postby Joske » 08 Jun 2018 08:20

Alfa Romeo 8C 2300 uit 1933?
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Wazdadan #69

Postby horsepowerjunkie » 08 Jun 2018 13:42

8 cilinder boxer is duidelijk, ik denk van een 908/8

https://www.youtube.com/watch?v=QT1Aj5bu9t8
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Wazdadan #69

Postby horsepowerjunkie » 08 Jun 2018 13:57

Nee sorrrie, met twee gaatjes per big-end zitten er ook 2 krukstangen op, dus 16 cilinder, dus ik denk de krukas van een 917 16 cilinder
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Wazdadan #69

Postby Joske » 08 Jun 2018 15:45

Was dat niet een 12 cilinder? Heb daar ook aan gedacht en foto’s van bekeken. Opbouw is zelfde met centrale drive gear maar voorbeelden die ik tegenkwam waren 12 cilinders.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Wazdadan #69

Postby Hirth » 08 Jun 2018 16:07

Jan en HPJ hebben het bij het rechte eind. Krukas uit een 16 cylinder 917 motor. Nooit gedacht daar nog eens tegenaan te lopen.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Wazdadan #69

Postby Joske » 08 Jun 2018 19:09

Te gek, wist niet dat er ooit een flat-16 variant was.
Mooie vondst.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Wazdadan #69

Postby JDMM » 08 Jun 2018 21:06

Een V 16, geen boxer.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Wazdadan #69

Postby horsepowerjunkie » 08 Jun 2018 21:37

180 Graden V dan denk ik 8)

917motor.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wazdadan #69

Postby E10 » 11 Jun 2018 06:53

Hirth wrote:Nooit gedacht daar nog eens tegenaan te lopen.


Deed het pijn? ;)

Return to “Wazdadan?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests