Het maken van een dak op een Karmann Hardtop

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
Arjanbt5
Posts: 42
Joined: 04 Mar 2007 15:30
Contact:

Het maken van een dak op een Karmann Hardtop

Postby Arjanbt5 » 22 Apr 2007 20:10

Hallo,

Omdat ik 'genept' ben door een 'ECHTE' porsche liefhebber heb ik nu een Karmann Hardtop staan zonder dak. Ik wil echter de porsche weer naar originele staat terugbrengen dus met een dak erop. Mijn vraag is nu, is het mogelijk om een hardtop van een cabriolet te vermaken zodat deze verder door het leven kan gaan als hard dak op een Karmann Hardtop? Of is er hier iemand die een andere 'correcte' methode weet om mijn Karmann zonder dak weer van een dak weet te voorzien?

Verder had ik nog de vraag: Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik de Kardex gegevens op kan vragen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,

Arjan
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 22 Apr 2007 22:02

Graag naam en toenaam van meneer de nepper,
dan zijn we gewaarschuwd.
Sterkte verder !

Jan.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 22 Apr 2007 22:45

Voor je cardex gegevens kun je eens bellen met Pon Porsche in Leusden en vragen naar dhr Dupont. Een andere manier is om een certificate of authenticy op de vragen via de 356 registry in de USA. Hieraan zijn echter wel rond de 100 dollar kosten verbonden.

Maar waarom zou je hem precies terug om willen bouwen. Kun je niet gewoon een cabrioletkap kopen en die er op zetten. Zo'n kapconstructie is niet goedkoop maar op dagen als vandaag ben je wel extra blij als je met open kap kunt rijden. Voor wat betreft de authenticiteit van de auto geldt dat deze auto's ooit cabriolets waren, waar in de fabriek een hardtop op is gelast.
Dit is gedaan om van de voorraad cabrio's af te komen. Dat kun je terugvinden in diverse Porsche boeken.
Erik
Porsche 356 SC
Arjanbt5
Posts: 42
Joined: 04 Mar 2007 15:30
Contact:

Postby Arjanbt5 » 23 Apr 2007 11:04

De wangen van de wielkasten lopen bij de Karmann Hardtop boller als bij de cabriolet dus de carrosserieen zijn niet geheel het zelfde.
Ik wil de auto weer naar origineel Karmann Hardtop bouwen omdat het nummer ook van een hardtop is en ik wel graag origineel wil, tenzij iemand een certificate of authencity met nummer van een cabrio over heeft....
Mijn vader heeft nog een pre A cabrio staan, dus voor de Karmann maakt het dan niet zo veel meer uit of hij nou zonder dak of met dak verder zal gaan door het leven want de cabrio is er al ;)
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 23 Apr 2007 11:22

Kardex opvragen via Duitsland ook mogelijk. Zie link.
Invullen en opsturen/faxen/etc. Ongeveer net zo duur.
Overigens vreemd dat er in nederland geen dergelijke regeling is.

http://www.porsche.com/filestore.aspx/d ... pe=default

Moet lukken.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 23 Apr 2007 11:30

Is het niet mogelijk de "ECHTE" porsche liefhebber te sue-en?
Arjanbt5
Posts: 42
Joined: 04 Mar 2007 15:30
Contact:

Postby Arjanbt5 » 23 Apr 2007 15:12

dk wrote:Is het niet mogelijk de "ECHTE" porsche liefhebber te sue-en?


Wat bedoelt u met sue-en?
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 23 Apr 2007 15:24

Een Engelse uitdrukking voor "iemand voor de rechter slepen".
Onder het mom van het geven van een verkeerde voorstelling van zaken, misleiding iets van die strekking.....
Erik

Porsche 356 SC
Arjanbt5
Posts: 42
Joined: 04 Mar 2007 15:30
Contact:

Postby Arjanbt5 » 23 Apr 2007 15:39

Is er misschien iemand die de verschillen tussen het dak van een Karmann Hardtop en een hardtop van een cabriolet weet?

Of is er iemand met een karmann hardtop waar ik maten van kan/mag nemen om zo te bekijken wat de verschillen hier tussen zijn?
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 23 Apr 2007 15:41

Hoi Arjan,

zo'n dak heb ik toevallig nog een staan, mail mij even,

groeten Rens
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 24 Apr 2007 20:46

Inderdaad, kan je die vent niet voor de rechter slepen?
Hij heeft je immers flink genept, hij heeft niet geleverd wat je hebt gekocht.
Als je alles duidelijk op papier hebt is dit goed te doen.
Let er wel op dat je binnen 2 maanden, nadat je het gebrek hebt ontdekt (vanaf nu dus, je snapt het wel), de persoon in gebreke hebt gesteld. Dat wil zeggen dat je de persoon van het gebrek op de hoogte stelt en vraagt of hij het probleem binnen een redelijk te stellen termijn (zeg 2 weken) oplost door bijvoorbeeld de koop te ontbinden of te komen met een ander redelijk voorstel. Let er wel op dat je dit allemaal in een aangetekende brief doet, niet door de telefoon.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 24 Apr 2007 21:49

Ik heb helemaal geen verstand van deze daken. Maar is dit er misschien een? Of is dit juist zo'n Glaspar o.i.d.?

http://cgi.ebay.de/Porsche-356-Cabrio-B ... dZViewItem

Nogmaals ik heb hier geen verstand van. Dus indien dit niet is wat je zoekt, sorry ik heb het geprobeerd.
Arjanbt5
Posts: 42
Joined: 04 Mar 2007 15:30
Contact:

Postby Arjanbt5 » 25 Apr 2007 21:47

dk wrote:Ik heb helemaal geen verstand van deze daken. Maar is dit er misschien een? Of is dit juist zo'n Glaspar o.i.d.?

http://cgi.ebay.de/Porsche-356-Cabrio-B ... dZViewItem

Nogmaals ik heb hier geen verstand van. Dus indien dit niet is wat je zoekt, sorry ik heb het geprobeerd.


Dat is een hardtop van een cabriolet. Waar ik naar op zoek ben/was is een dak van een Karmann Hardtop
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 28 Apr 2007 14:03

op de site van de Nederlandse 356 club bij vraag en aanbod staat trouwens een houten kapboog voor een cabrio te koop
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 29 Apr 2007 08:52

Ik ben het helemaal met Petwin eens.
Alleen zou ik er nog een derde optie aan toe willen voegen.
Ik heb het idee dat je, als ik zo lees, dat je inmiddels toch wel gek van de auto geworden bent. Ik kan me voorstellen.

De 3e optie is natuurlijk een cabriodak monteren en de auto gewoon houden. Maar de meeste voorkeur zou ik hebben bij optie 1, maar dat kan je ook wel in mijn vorige berichten hebben gelezen. Overigens blijf ik melden dat je in mijn ogen erg sterk staat in deze zaak.

Indien je adviezen hierbij zou willen dan zou ik je wel wat kunnen helpen. Stuur dan even een PM. Heb zelf ook iets dergelijks aan de hand gehad.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests