klepdekselpakkingen elevenparts

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

klepdekselpakkingen elevenparts

Postby dk » 26 May 2007 15:56

Heeft iemand ervaring met de klepdekselpakkingen van Elevenparts?

http://www.elevenparts.com/pictures/273/273-1.jpg

Geclaimd wordt, Past altijd (schijnbaar zonder lijmen) en lekt nooit.
Hmmm, claimen of ook werkelijk waar?
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 26 May 2007 18:34

Degene waar jij het over hebt ken ik inderdaad. Maar dit is toch iets nieuws vermoed ik. Er staat ook NEW.
Volgens mij is dit geheel rubber met alu insert.

Zie nogmaals een andere link (even naar beneden scrollen).

http://www.elevenparts.com/index2.php?f ... RTS-Engine
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 27 May 2007 06:23

Tot nog toe heb ik altijd de oude klepdekselpakkingen gebruikt.
Eigenlijk meer worden geleverd door een porsche specialist die bij mij om de hoek zit. Binnenkort olie vervangen, dan gaan er ook een paar van deze in. Ik wordt gek van die lekkages. Soms ligt er, na een paar maanden, wel een plas onder met een diameter van 25-30 cm. Ben erg blij met de afwerking van mijn vloer in de garage. Anders had ik in de toekomst misschien nog wel een probleem met het verkopen van huis, vervuilde grond.

Misschien heb je ook nog een tip over kleppendeksels. Ik ben op zoek naar een paar rechte kleppendeksels. Zonder be-ontluchting, dus geheel dicht. Ik heb er wel een maar die is niet echt netjes, de andere is voorzien van de kogel. Deze wil ik dan laten Cad I laten cadmeren.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 27 May 2007 12:06

Zijn die klepdeksels van Eleven Parts niet wat voor je?
Erik
Porsche 356 SC
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 29 May 2007 22:13

Als de deksels of koppen getordeerd zijn, of als de aanligvlakken niet vlak, vervuild ,of beschadigd zijn, lekken de "new style" pakkingen ook.

Jan.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 01 Jun 2007 20:29

Mijn motor is nog niet zo lang geleden volledig gereviseerd.
De koppen zijn dus wel op het oppervlak geheel schoon en vlak en ik denk dat deze echt wel recht zijn. De kleppendeksels zijn ook op het oppervlak wel schoon echter weet ik niet of deze geheel recht zijn.
Eigenlijk zou ik ook een paar nette andere willen hebben en deze netjes Cad I laten cadmeren. (O ja de kleppendeksels van elevenparts vind ik voor mij niet geschikt, ik wil het motortje eigenlijk zo origineel te krijgen en daar passen deze deksels niet bij)
Maar tot die tijd dacht ik een oplossing te hebben met de andere typen pakkingen. Toen ik deze pakkingen van elevenparts zag dacht ik dat dit voor nu een mooie oplossing zou zijn. Die olielekkage begint me ook een beetje uit de strot te hangen.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 02 Jun 2007 20:19

Hallo dk,

Een mogelijkheid om een deksel op tordering te controleren is om hem zonder pakking op de kop te houden en voelen of hij "wiebelt".
Ook zou je een rechthoekig glasplaatje kunnen laten snijden dat je in het klepdeksel kan leggen en zo de rechtheid, tordering en oneffenheden bekijken. Glas is recht.
Koppen zijn vaker wel getordeerd als niet, het is een bekend probleem dat zich openbaart als ze op het klepdekselvlak moeten worden opgespannen om de cilinder/kop pasvlakken te bewerken.
Het zou me niet verbazen als jou blok het hardste lekt aan de cil 3-4 kant, omdat die kant het heetste wordt, zeker bij luchtzijdig vervuilde oliekoeler.

Gr,

Jan.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 02 Jun 2007 21:07

Jan,

De deksels kan ik wel een keer controleren. Heb ik tot op heden nog niet gedaan. Ik heb al eens gezien dat bij een onderhoudsbeurt een van de klepdeksels uit de handen is gevallen door het onderhoudsbedrijf. Ben ik al verschrikkelijk kwaad over geworden. Maar de klepdeksel is eigenlijk alleen een beetje uitgedeukt en gespoten waarna gewoon weer gemonteerd. Hoe dan ook, ik wil graag eens een setje goede rechte deksels vinden. Tevens heb ik een met een kogelventiel en een zonder. Graag heb ik liever gewoon allebij dicht. Zoals origineel was naar mijn mening.

Over de koppen, je zal ongetwijfeld gelijk hebben maar wat kan ik hieraan doen? De koppen demonteren en nogmaals laten vlakken oid?

Groet Dennis
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 02 Jun 2007 22:22

Dennis,

Nee, dat zou te ver gaan.
Maar wellicht iets om aandacht aan te besteden bij gelegenheid ?
Ik zou eens kijken hoe het gaat met andere deksels en nieuwe pakkingen.

Gr.,

Jan.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 03 Jun 2007 05:55

Jan,

Weet jij iemand die een paar "goede" dichte klepdeksel heeft?
Ik wil eigenlijk toch een paar andere en die gelijk CadI bewerken.
Ik heb nu gespoten klepdeksels maar die zien er al niet meer uit door het omhalen van de beugels langs de lak.
Ik heb een vernomen dat de klepdeksels van de industriemotor gelijk aan die van de 356/912 waren, weet jij dit toevallig ook?

Groet en bedankt Dennis.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 03 Jun 2007 17:58

Dennis,

Wat denk je kwijt te zijn voor een stel in nieuwstaat verkerende deksels , dicht en gecadmeerd ,bij inruiling van de oude ?

Jan.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 03 Jun 2007 19:53

Petwin en Jan,

Ik zou eigenlijk niet weten. CadI is volgens mij cadmium maar dan niet met de gele look van CadII. Het uiterlijk is dus gewoon zilver als verzinken. Maar hier ben ik absoluut niet zeker van. Ik denk eigenlijk dat jullie mij hier meer van kunnen vertellen dan ik jullie kan. Ik wil de deksels eigenlijk zilver hebben omdat deze origineel ook zilver waren, gespoten dan welliswaar maar dit ziet er gewoonweg niet meer uit na enige tijd van onderhoud. Verder was mijns inziens tot 1965 alles zilver, ook ijzeren onderdelen van de carburateurs (solexen) dus niet dat geel kleurige, al vind ik het altijd wel mooi staan hoor.

Mijn huidige deksels zijn ten eerste verschillend. Ik heb een deksel van een super 90 (kogel) en een geheel dichte. Nu weet ik al niet zeker wat er op een SC hoort te zitten maar volgens mij zat op de amerikaanse de geheel dichte en de europese de kogel. Als jullie dit kunnen zeggen, barst aub los. Ik weet dat de kogel voor de echte scherpe bochten is en te zorgen dat alle onderdelen blijvend worden voorzien van olie. Petwin, ze zijn nog best netjes, het was ook eigenlijk niet de bedoeling de deksels weg te doen. Maar een paar andere erbij kopen en proberen of deze wel goed afdichten.

Pff, Jan moeilijke vraag. Ik heb een paar gebruikte nieuw gecadmeerde deksels voor 140 euro aangeboden gekregen van Boxer motors in Duitsland. Vond ik eigenlijk een beetje te duur voor een paar gebruikte deksels. Vandaar dat ik probeer een paar goede deksels bij elkaar te krijgen en deze met een zooi andere spullen te laten cadmeren. Een paar deksels bij inruil van mij oude deksels zou ik dan ook niet weten. Ik begijp dat je er een paar hebt liggen? Laat me anders even weten wat je ervoor wilt hebben met een PM.

Groet Dennis
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 03 Jun 2007 20:34

Bij Peter Hofmann kun je dichte replica deksels kopen voor rond de € 185,00 p/s.
Ik heb wel mooie orginele, cad1 of 2, maar die zitten op ind. blokken en daarom wil ik de oude dan hebben om de zaak af te dichten.
Maar als je de oude wilt houden gaat dat niet.

Jan.
joost
Posts: 197
Joined: 25 Jun 2006 09:17
Contact:

Postby joost » 03 Jun 2007 21:38

Kun je de pakkingen met stalen tussenstrip meerdere keren gebruiken na openen klepdeksels om de kleppen te stellen?
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 04 Jun 2007 12:12

Reactie van Elevenparts gehad.

De klepdekselpakking die zij aanbieden, rubber met metaal inserts, worden aangeboden door Peter Hofmann. Hij heeft ze echter op dit moment niet in het schap liggen, begreep ik van Elevenparts.

Volgens mij kan je de kurk pakkingen niet hergebruiken. Althans ik doe het liever niet en zijn de kosten ook niet echt.
De rubberen lijken wel opnieuw te gebruiken te zijn.

Jan, ik heb je nog even een PM toegezonden over de klepdeksels.
Ik ben geïnteresseerd in de deksels Cad I type. Ik begrijp je motivatie waarom je graag mijn oude deksels wil hebben.
De replica klepdeksel die Peter Hofmann aanbied is dat die aluminium race type van elevenparts? Of is deze gelijk aan de originele? Het lijkt me niet de alu want deze zijn wel belucht en jij noemt dichte. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van het aluminium type nml.. Bedoel je met € 185,00 p/s per SET of per STUK? Ik heb geen catalogus.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests