33. International Porsche 356 Meeting 2008 in Denmark

Hier kun je zien wat zich wanneer en waar afspeelt voor de Porsche 356 liefhebber. Ook kun je zelf de agenda aanvullen.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

33. International Porsche 356 Meeting 2008 in Denmark

Postby stef69 » 06 Nov 2007 15:46

http://content.us.porsche-clubs.porsche ... 520025E059

is ieder jaar weer de moeite


Stefan
Stefan
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 06 Nov 2007 16:28

om heel eerlijk te zijn hebben we elk jaar voor de zelfde centen, vijf keer zo lang en drie keer zo veel plezier, op een plaats en tijdstip naar eigen keuze.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 16 Nov 2007 10:57

Ik heb wel spijt dat ik dit hier in 2006 niet geweest ben :

http://www.356division.be/

als ik het goed kan opmaken bezoek aan Maasmechelen Village, www.wijnkasteel.be en redelijk wa fun.

En dat wijnkasteel ziet er elitair uit, maar is het zeker niet!

Ik zou het trouwens nog uitbreiden met een bezoekje aan deze :

http://www.chuckwagonbar-b-que.be/

mvg

Peter
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 16 Nov 2007 20:11

Lijkt me een leuke groep gasten. Hun uitgangspunt sluit helemaal aan bij het idee van deze site. Zo zijn wij ook gestart en zij hebben het leuk verder uitgebouwd. Lees maar:

About Us:

The 356Division Meeting is an idea of Bruno, Jürgen and Stef . We get a lot of support from all of you in the 356 community.

Since last year’s Meeting in Hélécine, we became a close group of friends , asking each other questions on restoration or maintenance, literature etc. On a couple of occasions some of us joined together for a trip or to attend Meetings etc.

Main goal of our annual Meeting is to give the opportunity to Porsche 356 enthousiasts in Belgium and abroad to meet and get to know each other and “do some things together.

We are NO club and don’t have the ambition to become one.


Vooral die laatste regel spreekt me erg aan! Zullen we ze eens contacteren?

Groet,

Paul
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 16 Nov 2007 23:12

Was er in 2007 ook iets georganiseerd ?
Misschien is het een goed idee om samen met hen iets te organiseren in 2008 ??

J.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 17 Nov 2007 11:30

Ik heb gevraagd wanneer er iets zou georganiseerd worden in 2007 en heb dit antwoord ontvangen (05/04/2007) :

Peter,
Er is nog geen datum bekend , maar waarschijnlijk eerste of tweede weekend van oktober en ja die is dan natuurlijk voor alle 356 mensen .
Groeten
stef
--------------------------------------------------------------------------------

From: Peter Bosch [mailto:info@bossie.be]
Sent: Donnerstag, 5. April 2007 17:14
To: 356man@boxertje.com
Subject: Meeting
Beste,
ligt er voor 2007 al een meeting vast? En zo ja, staat die open voor iedereen?
mvg
Peter Bosch


Nu heb ik niets meer gehoord en op de site staat er niets van vermeld, ik denk dus dat er niets is geweest in 2007.

Ik denk dat contacteren sowieso goed is.

mvg
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Postby stef69 » 23 Nov 2007 22:13

paul wrote:Stefan,
Ga jij ieder jaar? En wat vond je dan van de sfeer?
Ik zelf ben 2 x gaan kijken maar voelde me een "lulletje lampekatoen" met mijn 356 C coupe.

Hallo, wat rijd jij? Oh, een 356 C coupe. Dat is behelpen. Hé, daar staat nog iemand met een speedster. Ik ga weer eens verder kijken, dag.

Zoals al eens eerder vermeld, trekt het wel een elitair publiek met de prijzen die ze durven vragen en dat merk je bij velen ook aan het gedrag. Jammer.

Wat Rens bedoelde is de forumdag die knots gezellig en interessant is. Dit jaar is de organisator plots afgehaakt ivm andere belangen.

Misschien dat voor 2008 een extra leuk evenement georganiseerd kan worden.

Groeten,
Paul


100% gelijk, het is een bedoening voor ... rijke kloten maar een unieke kans om eens een aantal wagens te zien die je anders niet te zien krijgt en zeker niet zoveel op één dag

ik heb het tot nu toe 2 keer zelfd meegemaakt, Deauville en Oostende

en ook Knick krijgt van mij volledig gelijk, het is heel duur om deel te nemen.

Stefan
Stefan
lesage
Posts: 3
Joined: 10 May 2008 11:32
Location: Belgium
Contact:

Postby lesage » 13 May 2008 11:49

Eventjes op inpikken, ik was daar samen met mijn vrouw en bevriend koppel met een speedster uit 1956 (geleend van mijn vriend), in 100% nieuwstaat. Waarvoor dank aan mijn vriend. 2500 Km rijplezier meegemaakt en dat was mijn eerste drive in een 356.
Prachtige locatie en heel goed georganiseerd.
. Reed eerder met recente porsches maar die 356 moteurkes hebben mijn doen inzien dat dit wel heeeeel leuk is. Vandaar dat ik zoekende ben naar iets leuks. Mochten er tips zijn... ik ben uit Belgie.
Edit. Kostelijk was het geensins in vergelijking met het aangebodenen, wat het meer dan 1100 euro waard.(2 personen all included, chapeau voor de organisatoren, voor die prijs kan ik het niet in elkaar timmeren)
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 14 May 2008 21:31

Wauw, een Speedster lenen! Dat moet wel een hééél goede vriend zijn. Ik heb al moeite mijn C-tje coupétje uit te lenen.

Iedereen moet zelf weten of hij de prijs/kwaliteit goed vindt maar blijf toch normaal doen tegen elkaar. Het lijken soms wel Porscherijders. 8)

Ik vind jullie 356 's straks ook nog steeds mooi hoor als mijn restauratie klaar is. :wink:

Succes met de zoektocht. Iedereen is voor je op de uitkijk denk ik. Laat weten als je iets gevonden hebt.

Groeten,

Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

foutje

Postby Richard » 18 May 2008 22:57

Het stuur van je 356 overgeven en zelf bijrijder zijn is uiteraard ook niet zonder risico. Afgelopen dinsdag deed ik dat en degene die stuurde zette de auto per ongeluk vanuit een snelheid van (dik?) over de 100 km p/u in de 2e versnelling. Vermogen weg en afgeslagen. Niet meer aan de praat gekregen en geconstateerd dat de compressie (veel) lager was. Wegenwacht erbij die ook nix kon doen dan hetzelfde constateren. Hij waarschuwde voor schade aan het kleppenspel en nu afwachten wat nadere inspectie bij de garage oplevert. Waarschijnlijk konden de klepveren het te hoge toerental niet bijhouden waardoor de kleppen gaan 'zweven'. Kromme kleppen en mogelijk erger zijn het gevolg.

En verzekering helpt niet want het 'onheil' kwam niet van buiten. En WA kan je ook schudden :(
Richard

'63 356B
lesage
Posts: 3
Joined: 10 May 2008 11:32
Location: Belgium
Contact:

Postby lesage » 25 May 2008 09:42

Dag Richard, mijn motto is "potje breek , potje betaal".
Als ik met mijn wagen ergens tegenrij ,dan betaal ik toch ook.
Aangezien die per ongeluk in 2e ging, is het geen technisch defect de oorzaak. Dus.
Hopelijk neemt die zijn verantwoordelijkheid op.
Mijn maat zijn auto was wel all risk verzekerd. In geval van ongeval (niet in uw geval ).. had ik de franchise op mijn boterham.
De wagen was zelfs nog in de inrijperiode, staken nieuwe zuigers en zo in.
Heb het echt goed behandeld , net zoals het mijn wagen zou geweest zijn.
Ben uiteraard heel dankbaar dat ik dat mocht meemaken en ben daarna eigenlijk wel heel gul geweest naar mijn kameraad toe. Alhoewel hij daar niet om vraagt. Dienst wederdienst blijft langst duren.
Ex 9xx/9xx/9xx ,356 plannen opgeborgen ...
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Postby Richard » 26 May 2008 15:08

Mijn auto is ook "all" risk verzekerd maar zo'n schade wordt dus niet uitbetaald omdat het letterlijk geen "onheil van buiten" is. Het was dus beter geweest als de auto tegen een boom was gezet.

De schade is beperkt tot 4 kromme uitlaatkleppen.
Richard



'63 356B

Return to “Agenda”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests