geen vermogen in laag toerental??

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
zenith
Posts: 15
Joined: 05 Nov 2008 20:15
Location: Ertvelde
Contact:

geen vermogen in laag toerental??

Postby zenith » 01 Jul 2012 11:47

Deze week de motor terug gemonteerd en vandaag proefgereden, resultaat, geen vermogen in laag toerental 1000 tot 2200 toeren, de ontsteking is goed afgesteld, nieuwe contactpunten , bougie's enz.
voordat de motor is uit gegaan was alles nog ok, de wagen reed heel soepel ????????
Iemand een oplossing


peter
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: geen vermogen in laag toerental??

Postby horsepowerjunkie » 01 Jul 2012 21:04

Ik denk toch je ontsteking (met name de vervroeger) die niet goed werkt. gangbaar maken of vervangen lijkt mij de volgende stap.

Groeten,
HPJ
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: geen vermogen in laag toerental??

Postby JDMM » 01 Jul 2012 22:13

Of het statonaire circuit van de carbs eens goed (ultrasoon) laten reinigen.
Als de motor langere tijd niet gebruikt is, en is weggezet met (E10) benzine in de carbs , kan dat vervuiling geven .

http://porsche356registry.org/356talk/1/27108.html

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
zenith
Posts: 15
Joined: 05 Nov 2008 20:15
Location: Ertvelde
Contact:

Re: geen vermogen in laag toerental??

Postby zenith » 02 Jul 2012 11:52

Ga ik proberen,
bedankt

peter
User avatar
zenith
Posts: 15
Joined: 05 Nov 2008 20:15
Location: Ertvelde
Contact:

Re: geen vermogen in laag toerental??

Postby zenith » 14 Jul 2012 16:41

Carburatoren gekuist, met resultaat, motor draait weer op 4 cilinders,
na proefrijden toch nog een probleem, als de motor warm komt valt het toerental naar beneden en valt hij stil, na eventjes wachten start hij terug maar kan ik niet vertrekken??
als hij afgekoeld is is alles weer normaal en kan ik terug vlot rijden (ong 10 a 15 min).
Ik denk aan iets dat te warm wordt, bougiekabels bobijn ,???
iemand een idee

Gtz
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: geen vermogen in laag toerental??

Postby JDMM » 14 Jul 2012 17:00

Kan aan de bobijn liggen die hapert als ie heet wordt, ik zou ook de klepspeling eens goed controleren.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: geen vermogen in laag toerental??

Postby Richard » 14 Jul 2012 17:02

Vapor lock? Ergens in het systeem verdampt de benzine door koelingsprobleem?.
Richard

'63 356B
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: geen vermogen in laag toerental??

Postby JDMM » 15 Jul 2012 10:07

Interessante beschouwingen betreffende vapour lock, volgens sommigen kan het niet, anderen zweren er bij. :D
Ik denk dat het niet kan als de aanzuigleiding naar de pomp op de originele plaats ligt, behoudens onder zeer extreme omstandigheden.

http://porsche356registry.org/356talk/1/30332.html

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
zenith
Posts: 15
Joined: 05 Nov 2008 20:15
Location: Ertvelde
Contact:

Re: geen vermogen in laag toerental??

Postby zenith » 17 Jul 2012 21:12

de ohm's gementen op de bobijn en primair en secundair zijn gelijk, ze wordt wel heel warm ??
Ook de weerstand gemeten in de bougiekabels, geen weerstand enkel in het kapje ?,
Bij ons weten moeten de kabels toch weerstand hebben.
is dit correct of heb ik het mis ??

Peter
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: geen vermogen in laag toerental??

Postby JDMM » 18 Jul 2012 10:43

zenith wrote:de ohm's gementen op de bobijn en primair en secundair zijn gelijk, ze wordt wel heel warm ??
Ook de weerstand gemeten in de bougiekabels, geen weerstand enkel in het kapje ?,
Bij ons weten moeten de kabels toch weerstand hebben.
is dit correct of heb ik het mis ??

Peter



Dan klopt er toch iets niet.

Juiste weerstanden :
Bobine prim.: 1,5-1,7 Ohm. Sec.: 6,5-8,5 Kilo Ohm.
Kabel koperen kern (gewenst) : 0 Ohm.
Bougiedoppen Beru 3,5 Ohm , doppen zonder suppressor mag ook maar stoort.

De bougiekabels (met grafiet vulling) met Ohmse weerstand worden niet aanbevolen voor een 356.

Ik zou de bobine eens uitwisselen.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
zenith
Posts: 15
Joined: 05 Nov 2008 20:15
Location: Ertvelde
Contact:

Re: geen vermogen in laag toerental??

Postby zenith » 28 Jul 2012 15:16

bobijn vervangen en lijkt ok ??, we gaan nu de webers afstellen,
De auto blijft zeer goed draaien op stationair toerental, ook als hij op bedrijfstemperatuur is, als we dan gas geven is het alsof hij teveel benzine krijgt en verstikt wat uiteindelijk eindigd in stilvallen.

we gaan door

peter
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: geen vermogen in laag toerental??

Postby JDMM » 28 Jul 2012 20:30

Waarschijnlijk is nu de inspuithoeveelheid van de acceleratiepompen nog niet goed.
0,2-0,3 ml. per twee volle slagen van de gaskleppen zou moeten werken.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 74 guests