3D file van een 356

Ben je op zoek naar iets voor je auto? Laat je wens hier achter.
moegibike
Posts: 2
Joined: 29 Jul 2013 14:04
Contact:

3D file van een 356

Postby moegibike » 29 Jul 2013 16:48

wie kan mij helpen aan een 3D [ stl ] file van een 356A model , geen cabrio .
planning is om een 356 silverbullet te maken , grote freesmachine 5assig om model te frezen is er al , polyesterfirma die het model wil maken is er ook al , ook al veel sponsering van porsche onderdelen , zoek nu dus een 3D model , dxf , stl , max studio of dergelijke die ik kan gaan gebruiken als template om deze verder uit te werken naar het bullit model . zodat deze file rechtstreeks het model uit kan frezen op een frees bank .
na veel onderzoek en sponsering begint nu het daadwerkelijke maken van dit model .
ben geen porsche expert , wel al polyester auto,s gemaakt , die ook daadwerkelijk op de weg rijden, dit model wil ik tot mijn volgende uitdaging toevoegen .
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: 3D file van een 356

Postby horsepowerjunkie » 30 Jul 2013 11:33

http://www.thingiverse.com/search/basic?q=porsche

wel een GT, misschien kun je het hun vragen?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
moegibike
Posts: 2
Joined: 29 Jul 2013 14:04
Contact:

Re: 3D file van een 356

Postby moegibike » 31 Jul 2013 20:56

hoi , bedankt alvast voor je tip , die site kende ik al , leuke site , maar niet wat ik zocht , dacht dat iemand hier op het 356 forum toch wel een 3 D file,tje had , maar valt dus tegen .
naast het polyester model gaan we ook proberen met een nieuwe techniek aluminium platen in form te krijgen met een cnc machine die het plaatwerk bewerkt . dus bv een motorkap niet met een engels wiel rollen en maken maar met cnc gestuurde techniek een perfecte kap kunnen maken uit 1 volle plaat alu . , en eenmaal prog voor cnc klaar en perfect , kun je dit natuurlijk serie matig gebruiken .
techniek is iets nieuws waar we mee bezig zijn , goedkoop en snel te realiseren van reproduceren van plaarwerk .
wil graag als prototype voor deze nieuwe techniek het bullit model gebruiken als presentatie op de beurs . kale aluminium body presentatie .
niemand op deze site een 3D file van een 356 A coupe model ?
User avatar
rino
Posts: 3
Joined: 28 Aug 2013 09:51
Contact:

Re: 3D file van een 356

Postby rino » 28 Aug 2013 10:22

Misschien kun je eens op deze site kijken. http://www.fallingpixel.com/porsche-356 ... odel/37777. Een buitengewoon mooie 3d maar niet het juiste type. Contact leggen met de tekenaar is me voorlopig nog niet gelukt.
Ik ben tevens op zoek naar een 3d van een porsche 356 pre a split window van 1951. Het is te overwegen om de bestaande 3d bij te sturen naar het gewenste model. Mijn plan was om die te laten frezen (een firma in nedeland doet dit blijkbaar) in pur om vervolgens mallen van te maken. Misschien kunnen we wel samen een oplossing bedenken. Een gerestaureerd kever chassis heb ik al. De split window heeft zo zijn voordelen daar het vlakke ramen zijn. Als achterruit ging ik een kever achterruit gebruiken die gemakkelijk te vinden zijn en betaalbaar zijn t.o.v. de echter 356 ramen. Een correcte kopie zal het niet zijn daar ik het chassis van mijn kever niet wil inkorten. De 3d is te verschalen naar de gewenste wielmaat van de kever. Het vinden van een naakte body van een 356 split window om in 3d te laten inscannen is ook geen optie daar die niet te vinden zijn. Ik heb al verschillende mensen aangeschreven die dergelijke wagen in restauratie hadden maar steeds was hij reeds gerestaureerd en verkocht. De koper wenste ook niet deel te nemen aan de 3d scan dus daar zit ik dan vast. Een body van een 356 bend window heb ik wel gevonden maar die staat in tsechie. Die kwam van gij Joop Stolze. Een bijgestuurd 3d model lijkt mij dus de beste optie.

gr rino
User avatar
rino
Posts: 3
Joined: 28 Aug 2013 09:51
Contact:

Re: 3D file van een 356

Postby rino » 09 Sep 2013 09:00

Een andere interessante link is de volgende.

http://www.smcars.net/threads/1948-1950 ... ost-254215

gr rino

Return to “Gevraagd”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests