Koelventilatorhuis, welk type kan het zijn?

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Koelventilatorhuis, welk type kan het zijn?

Postby Ashwanden » 21 Oct 2013 19:48

Omdat ik met mijn 356A1 een project gekocht heb dat verpakt is in driehonderdvijfenzeventigduizend dozen, is het nogal een uitdaging om een gevoel van completie te krijgen over bijgeleverde delen.
Ik heb een koelventilatorhuis voor mijn motor maar daar zit een vorm in het midden boven en een opening rechts. Nu heb ik inmiddels gelezen dat dit van een later type kan zijn. De motor is bij nadere verificatie in ieder geval period maar dat zegt me nog weinig over dit onderdeel dat er los bij geleverd is.
Ik heb inmiddels ook al vernomen dat er voor koudere streken destijds een soortgelijk koelhuis met voorverwarmingskanaal bedacht is. Ik weet het niet en vraag de wijzen dan ook of ze mij hier meer helderheid in kunnen verschaffen. :D
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Koelventilatorhuis, welk type kan het zijn?

Postby JDMM » 21 Oct 2013 20:52

Zoiets als op het fotootje is van een B/C met Euroheatersysteem.
Als dat 'em niet is plaats dan even een foto.

Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Koelventilatorhuis, welk type kan het zijn?

Postby stef69 » 24 Oct 2013 18:12

net zoals op die van mij ;-)

je hebt ook andere uitlaat en andere warmtewisselaars nodig om deze te kunnen gebruiken !
Stefan
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Re: Koelventilatorhuis, welk type kan het zijn?

Postby Ashwanden » 27 Oct 2013 18:46

JDMM wrote:Zoiets als op het fotootje is van een B/C met Euroheatersysteem.
Als dat 'em niet is plaats dan even een foto.

Jan.


Tja Jan,
dankjewel in ieder geval want het is me nu duidelijk......nu heb ik weer een uitdaging want dat betekent dat ik er het verkeerde huisje bij heb. Leuk als de zaak zo fijn uit elkaar ligt, dan heb je nog es iets te puzzelen. :cry:

Weet er nog iemand een te liggen, anders moet ik hem maar aanpassen maar dat is weer laswerk en daar zat ik al niet om verlegen. :lol:
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Re: Koelventilatorhuis, welk type kan het zijn?

Postby Ashwanden » 27 Oct 2013 18:48

stef69 wrote:net zoals op die van mij ;-)

je hebt ook andere uitlaat en andere warmtewisselaars nodig om deze te kunnen gebruiken !



Ik begrijp inmiddels dat ik de verkeerde heb Stefan, cest la vie !
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Koelventilatorhuis, welk type kan het zijn?

Postby JDMM » 27 Oct 2013 22:55

Ashwanden wrote:
JDMM wrote:Zoiets als op het fotootje is van een B/C met Euroheatersysteem.
Als dat 'em niet is plaats dan even een foto.

Jan.


Tja Jan,
dankjewel in ieder geval want het is me nu duidelijk......nu heb ik weer een uitdaging want dat betekent dat ik er het verkeerde huisje bij heb. Leuk als de zaak zo fijn uit elkaar ligt, dan heb je nog es iets te puzzelen. :cry:

Weet er nog iemand een te liggen, anders moet ik hem maar aanpassen maar dat is weer laswerk en daar zat ik al niet om verlegen. :lol:


Waarschijnlijk heb ik wel iets, het is een koelhuis van een industrie motor, er moet een kleinigheidje aan veranderd worden. Kijk maar, als je zo snel niets anders vindt.
Dat gat rechts dichtlassen gaat ook, alleen de voorkant klopt dan niet bij de ventilator inlaat. Daar wil je een gaasje hebben en geen venturi.
De "deuk" midden boven kun je eenvoudig dichtmaken door er een plaatje in te lassen.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Koelventilatorhuis, welk type kan het zijn?

Postby E10 » 30 Oct 2013 19:26

Ashwanden, PM gestuurd.
fly356
Posts: 11
Joined: 08 Apr 2012 18:09
Contact:

Re: Koelventilatorhuis, welk type kan het zijn?

Postby fly356 » 11 Nov 2013 09:51

hi,
ik heb nog wel een juist koelventilatorhuis voor een A liggen
ik wil evt wel ruilen
mvg
jeff
User avatar
Ashwanden
Posts: 44
Joined: 22 Sep 2013 10:16
Contact:

Re: Koelventilatorhuis, welk type kan het zijn?

Postby Ashwanden » 19 Jan 2014 12:13

Hallo Jeff,

ik heb al een hele tijd niet meer gekeken op het forum en was daardoor niet alert op jou reply. :oops:
Maar dankjewel voor je attente reactie. Ben je zelf op zoek naar een koelhuis want ik had inmiddels een koelhuisje weten te schaken?

Groeten,
Marcel
fly356
Posts: 11
Joined: 08 Apr 2012 18:09
Contact:

Re: Koelventilatorhuis, welk type kan het zijn?

Postby fly356 » 19 Jan 2014 20:15

hallo Marcel,
ik ben wel geïnteresseerd in uw koelventilatorhuis omdat ik binnen enkele maanden aan een restauratie van een C wil beginnen en op die auto zou dat wel passen
wat is uw vraagprijs ?
waar kan ik het zien ?
gr
jeff

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 82 guests