Benzine pomp revisie

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
Dennis-Bt6
Posts: 10
Joined: 31 Dec 2014 14:09
Location: NL
Contact:

Benzine pomp revisie

Postby Dennis-Bt6 » 30 Sep 2015 23:08

Hallo allemaal,

Mijn Porsche 356 Bt6 startte niet meer na het een en ander te hebben uitgesloten bleek mijn benzine pomp
( early style ) het begeven te hebben.

Nu heb ik een revisie set gekocht en geïnstalleerd en je raad het al hij start nog steeds niet! Ik de benzine ingang en uitgang losgekoppeld en nu voel ik geen vacuüm ontstaan bij de ingang maar wel bij de uitgang naar de carburateurs toe! Hoe kan dat?

Mvg,

Dennis
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Benzine pomp revisie

Postby Petwin » 01 Oct 2015 07:00

Klepjes verwisseld?
Every Part a Piece of Art
Dennis-Bt6
Posts: 10
Joined: 31 Dec 2014 14:09
Location: NL
Contact:

Re: Benzine pomp revisie

Postby Dennis-Bt6 » 01 Oct 2015 07:19

Met de klepjes bedoel je die zeskantige schijfjes? Volgens mij kun je ze maar op 1 manier monteren. Alleen je heb een rubberen kant en een harde kant maar die heb Ik al omgewisseld.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Benzine pomp revisie

Postby horsepowerjunkie » 01 Oct 2015 08:29

Die pompen zijn volgens mij ook niet gemaakt om zelfaanzuigend te werken. Ik heb zelf een handpomp (balg) in de leiding en ik pomp na wat langer stilstaan altijd eerst met de hand de benzine de carburateurs in. Start altijd meteen dan.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Dennis-Bt6
Posts: 10
Joined: 31 Dec 2014 14:09
Location: NL
Contact:

Re: Benzine pomp revisie

Postby Dennis-Bt6 » 01 Oct 2015 08:38

Maar dan blijft het vreemd dat de uitgaande poort juist vacuüm zuigt inlaats van de benzine eruit te pompen!
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Benzine pomp revisie

Postby horsepowerjunkie » 01 Oct 2015 12:43

De kans is groot dat de luchtdruk of luchtweerstand niet groot genoeg is om de klep te sluiten (maar met een vloeistof werkt het dan wel)
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Dennis-Bt6
Posts: 10
Joined: 31 Dec 2014 14:09
Location: NL
Contact:

Re: Benzine pomp revisie

Postby Dennis-Bt6 » 01 Oct 2015 17:52

Probleem met de pomp opgelost! Het probleem was dat de inlaatklep niet goed afsloot doordat de behuizing die erbovenop geplaatst wordt schuin was afgesleten.

Met korrel 2000 schuurpapier vlak geschuurd en problem solved. De porsche wil alleen nog niet starten!

Ik denk dat dit komt doordat de pomp teveel druk leverd aangezien ik maar 2 pakkingen gebruikt heb! Hierdoor gaat het mis met de brandstof naalden in de carburateurs denk ik!

Weet iemand hier meer over?
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Benzine pomp revisie

Postby Petwin » 01 Oct 2015 19:22

Het kon niet veel anders zijn :)

Heb je helemaal geen flens gemonteerd? Foto?

Druk moet 0,17-0,18 Bar zijn. Meten is weten.

@HPJ, de klepjes sluiten door de veerdruk en worden daarna geholpen door druk en vacuüm. Als je het membraan met de hand beweegt door het stangetje in te drukken vole je wel degelijk een vacuum en lichte druk.

Elke pomp heeft in principe een aanzuigende werking, anders kan hij immers niet werken. Wel is het zo dat als er lucht in de leiding zit, de flow afneemt.
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Benzine pomp revisie

Postby horsepowerjunkie » 01 Oct 2015 20:05

Petwin wrote:@HPJ, de klepjes sluiten door de veerdruk en worden daarna geholpen door druk en vacuüm. Als je het membraan met de hand beweegt door het stangetje in te drukken vole je wel degelijk een vacuum en lichte druk.

Elke pomp heeft in principe een aanzuigende werking, anders kan hij immers niet werken. Wel is het zo dat als er lucht in de leiding zit, de flow afneemt.


Bedankt voor de info van de klepjes, ik heb zo'n pomp nog nooit open gehad.

Als je echter een centrifigaal water pomp met de zuigslang in het water hangt zal er toch echt weinig gebeuren. Zelfs de handpomp van je overgrootmoeder op het plein in het dorp moest worden "geprimed" met water en die had zelfs nog een terugslagklep.

Als er lucht in de leiding zit zorgt dat idd voor een samendrukbaar buffertje.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Benzine pomp revisie

Postby Petwin » 01 Oct 2015 20:37

Mee eens, maar de benzinepomp is een membraan pomp, ander principe.
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Benzine pomp revisie

Postby horsepowerjunkie » 01 Oct 2015 20:41

jij zegt elke pomp , dan denk ik elke verdringer pomp , elke centrifugaal pomp. :)
Onze motoren zijn ook luchtpompen eigenlijk.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Dennis-Bt6
Posts: 10
Joined: 31 Dec 2014 14:09
Location: NL
Contact:

Re: Benzine pomp revisie

Postby Dennis-Bt6 » 01 Oct 2015 21:22

Maar kan het zijn dat door te hoge druk er geen brandstof in de carbs komt? Ik zie namelijk nauwelijks en ruik nauwelijks brandstof terwijl er wel degelijk brandstof naar de carburateurs gaat!
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Benzine pomp revisie

Postby horsepowerjunkie » 02 Oct 2015 20:58

dan wordt het volgens mij tijd om de carburateurs schoon te maken
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Benzine pomp revisie

Postby Petwin » 02 Oct 2015 21:30

Dennis-Bt6 wrote:Maar kan het zijn dat door te hoge druk er geen brandstof in de carbs komt? Ik zie namelijk nauwelijks en ruik nauwelijks brandstof terwijl er wel degelijk brandstof naar de carburateurs gaat!

Hoe hoog is de druk. Kun je een foto van de pomp met flensen plaatsen?
Every Part a Piece of Art
Dennis-Bt6
Posts: 10
Joined: 31 Dec 2014 14:09
Location: NL
Contact:

Re: Benzine pomp revisie

Postby Dennis-Bt6 » 09 Oct 2015 13:11

De druk is 1.2 tot 1.5 psi terwijl dit 2.4 tot 3 moet zijn. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Er zitten 2 pakkingen tussen en dit is minimaal oftewel de pomp levert echt te weinig druk.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests