Doorschieten stoelen 356C.

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Doorschieten stoelen 356C.

Postby dk » 04 Jul 2006 12:13

Hallo luchtgekoelde vrienden,

Ik hoop dat ik op deze manier iemand kan vinden die ook al eens een probleem heeft gehad met de stoelen van een 356C en het zou nog leuker zijn als ik iemand vind die ook het probleem heeft kunnen verhelpen.

Vaak als ik optrek schieten mijn stoelen door de borging in de schanieren totdat ik zowat lig in de auto.
Ik heb de schanieren al geheel uit elkaar gehaald en alles schoongemaakt. Ik dacht dat ik het probleem had gevonden, er zat namelijk tussen beide tandraden afgebroken deeltjes van de plastic beschermkap.Hierna heb ik de schanieren laten verchromen en weer gemonteerd met nieuwe glijringen en nieuw, schoon vet.
Helaas heeft het niet mogen baten, het is zelfs erger geworden.

Kan iemand me hierbij helpen? Ik word onder het rijden helemaal gek hiervan. Ik durf niet eens lekker achteruit te gaan zitten.

Groet Dennis
De Klassieke 912
Posts: 68
Joined: 25 Jun 2006 18:28
Contact:

Re: Doorschieten stoelen 356C.

Postby De Klassieke 912 » 05 Jul 2006 16:56

http://www.ajp-engineering.co.uk/ verkoopt zogenaamde popperstoppers om dit probleem te verhelpen.
Zie http://www.ajp-engineering.co.uk/Products/pmpopperstopper.html

Vr. groet, Marcel.

Image
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 06 Jul 2006 10:06

Is dit wel een bekend probleem dan?
Komt het door slijtage of is dit altijd al een probleem geweest?
Kan het niet opgelost worden met de originele spullen? Bijvoorbeeld door bepaalde onderdelen te vervangen?
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 07 Jul 2006 22:47

Het kan met de org. spullen natuurlijk helemaal goedkomen !
Je denkt toch niet dat de Professor of zijn zaadje ieder ogenblik achteroverover lagen ??
O.K., misschien wel, maar dan toch niet ongewild.
Volgens mijn ADHD consulent kan alles helemaal goed komen, maar alleen als je vertrouwen hebt in de b.v. techniek.
Eenvoudiger gezegd : diegenen die heel de tijd bang zijn achterover te vallen in hun bloedig gerestaureerde 356en liggen languit.
Zij die nooit weet hebben gehad van dit fenomeen rijden naar Italië en terug met waarschijnlijk beroerdere stoelen als jij hebt .

JDMM.

( Keep the faith !)
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 08 Jul 2006 07:12

Bedankt voor je reacties,

Ik heb contact opgenomen met het bedrijf, dinsdag volgende week krijg ik reactie, hij is een paar dagen weg.
Ga ze wel bestellen, zeker nu ik je laatste reactie heb gezien. Ik wordt inderdaad helemaal gek van die stoelen.
Ik begrijp in ieder geval dat jou ervaring erg goed is met deze modificatie.
Als het goed is krijg ik ook dinsdag de kosten te horen, ik verwacht echter niet dat die erg hoog zijn. In ieder geval niet opwegen tegen het irritante "poppen".
Toch vraag ik me wel af waar dat originele kunststof stuk dan zou behoren te zitten? Ik zie hierover niets in het onderdelen boek.

Groet en nogmaals bedankt.
De Klassieke 912
Posts: 68
Joined: 25 Jun 2006 18:28
Contact:

Postby De Klassieke 912 » 09 Jul 2006 14:36

Bij mijn 912 uit 1965 (had nog de 356 SC stoelen) heb ik dit probleem ook. Ik ga binnenkort ook "popper stoppers" monteren.
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 11 Jul 2006 18:13

Maar weet al iemand wat ze kosten (incl. verzenden)? En heeft iemand ze al gemonteerd?
Ben benieuwd. Ik heb dit probleem deze vakantie al twee keer meegemaakt. Het is wel goed voor je buikspieren, merkte ik.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 11 Jul 2006 22:21

Paul,

Bij jou ligt dat waarschijnlijk aan je nieuwe achterwiellagers.
De acceleratie is nu een stuk beter, waardoor de rugleuning zwaarder wordt belast.
De uitmuntende Ezasser keuken zal hier ook aan bij hebben gedragen.
( Niet aan de acceleratie,maar wel aan het doorschieten van de stoelen.)

JDMM.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 07 Aug 2006 11:43

Ik heb de kosten doorgekregen van de firma AJP.
Per set kosten ze 73,- euro.
Natuurlijk komen er nog wel verzendkosten bij, opgave van 12,- euro (van engeland naar nederland).

Totaal dus 85 euro.

Goedkoop is het niet voor een paar schroeftonnetjes. Maar ja als het het probleem oplost dan is het in ieder geval beter dan telkens acherover te liggen. Moet het natuurlijk niet zo zijn dat het alsnog gebeurt dus kan iemand nog misschien zijn ervaringen over dit product geven voor ik ze bestel.

Overigens schijnt er een bedrijf in Amerika te zijn die ze ook levert. Wie is mij onbekend, iemand wel bekend met deze firma?
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Goedkopere oplossing.

Postby paul » 04 Nov 2006 18:01

Zoals ik al eerder beschreef, heb ik ook al eens de schrik van mijn leven gehad, doordat de achterleuning naar achter doorschoot.
Met de restauratie van de stoelen, heb ik de vergrendelingen van de stoelen uit elkaar gehaald en gekeken waardoor het probleem ontstond en wat de dure oplossing hierboven inhoud.
De pin kan naar achter glijden, doordat bijvoorbeeld je plastic beschermkap kapot is. En dat lost men op door een "schroeftonnetje" te plaatsen op de pin voor de beugeltjes waar de pin in vastzit.

Rens en ik keken elkaar aan en omdat het lasapparaat akelig dichtbij stond, was al snel een nieuw idee geboren. Éen minuut later lag er een lasje op dezelfde plek als waar het "tonnetje" zit en kan de pin nog wel draaien maar niet verschuiven. (Zie foto)
Kosten Euro 0,01 (en een pijnlijke vinger van Rens omdat hij hiermee tussen de plusklem van het lasapparaat kwam vastzitten. Een van de vele pijnlijke maar komische momenten tijdens een restauratie).

Doe er je voordeel mee. Vragen?

Image Image
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 04 Nov 2006 20:06

Geen vragen maar wel een opmerking knuppel ! :evil:
Dit kost Eur.7,12 per set, ex. b.t.w. en gevaren toeslag, de afdruk van de massaklem staat nog steeds in mijn vinger.
Wil jij niet snel rijk worden?
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 04 Nov 2006 22:23

Vervelend voor jullie , maar hier is het probleem niet mee opgelost.
Het zit 'em in de neg. afgesleten hoek van de vergrendelhaak.

Janneman.
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 04 Nov 2006 22:41

Rens, ik zei wat het kost. Niet wat we bij jou moeten betalen. :cry:
Dus als jullie geld willen besparen, las het dan zelf. Wil je voor Euro 7,50 incl. BTW een keer goed kunnen lachen :lol: , laat Rens het dan doen.

Jannemanneke, het probleem is echt wel opgelost.

Zo niet, dan toch!
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 05 Nov 2006 23:18

Manneke,

Wij zullen afwachten wat er gebeurt , als je de volgende keer na "zwaar tafelen" in de Elzas volgas wegrijdt !

Jan.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 06 Nov 2006 08:24

Hallo JDMM,

Ik heb inmiddels de dure popperstoppers gekocht.
Je hebt helemaal gelijk, dit is niet de oplossing.
Is dit wel het probleem dan kan je het inderdaad net zo goed oplossen met een laspuntje of een gaatje in de as boren en een veerpennetje door de as slaan.

Maar wat is nu wel het probleem, ik begrijp namelijk je verhaal niet helemaal."Het zit 'em in de neg. afgesleten hoek van de vergrendelhaak."
Kan je hier wat meer uitleg over geven?

Tot op heden heb ik wel al een behoorlijk resultaat door gewoon de borgingkraag met tanden geheel vetvrij te maken. Daardoor schiet deze bijna niet meer eroverheen, alleen is het nog steeds niet helemaal opgelost.

Ik was inmiddels zover dat ik de borgingkraag met tanden wil gaan voorzien van een extra drukveer zodat deze op de gehele kraag in de tanden wordt gedrukt. Deze wordt namelijk het best in de tanden gedrukt op de plaats waar de vergrendelhaak zit en niet over de rest van het oppervlak. Maar is dit de oplossing?
Als iemand de oplossing misschien wel weet, laat het me even weten want het probleem is bij mij nog steeds niet helemaal opgelost.

Luchtgekoelde groet,

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests