Toeteren

Forum om je hart te luchten.
Gijs
Posts: 52
Joined: 03 Dec 2006 18:56
Contact:

Re: Toeteren

Postby Gijs » 16 Aug 2009 12:22

........... Tsjeesus Edwin...wat ziet dat er allemaal mooi uit... durf je wel te gaan rijden dadelijk? Hoop niet dat je zo'n trailer yank gaat worden, van showtje naar showtje met je tandenborstel :D
Wat een mooie A...
Gijs
356C
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Re: Toeteren

Postby paul » 16 Aug 2009 12:28

Speechless...........
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
Asunroof
Posts: 299
Joined: 13 Oct 2008 09:36
Contact:

Re: Toeteren

Postby Asunroof » 16 Aug 2009 12:58

cool !!!!
aiaiaiai als die klaar is kom ik nog wel een keertje loeren en kwijlen man man
grtz velo
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: Toeteren

Postby stefan » 16 Aug 2009 15:39

petje af wat een mooie toeter!

stefan hn
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Toeteren

Postby Bos » 16 Aug 2009 16:02

Paul neemt me de woorden uit de mond
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Re: Toeteren

Postby Roma » 16 Aug 2009 18:47

Ik sluit mij volledig bij de vorige sprekers aan. Het wordt een wonderbaarlijke schoonheid die zilveren Peetster van Petwin!!!
Maar er is nog iets..., in Petwin huist ook een getalenteerd (reclame)fotograaf. Zijn plaatjes verleiden misschien nog wel meer dan 'de dingen' van zichzelf al doen. En omdat dat iets is waar ik zo ongeveer dagelijks mee bezig ben (m'n brood mee verdien) valt mij dat direct op. En in Petwin's posts dus al een poosje.
Dan valt mij in deze laatste post nog iets op. Als je goed kijkt zie je dat de typografie op de nieuwe BOSCH-schildjes verschilt met de originelen. Het BOSCH-logofont is niet origineel. Hier is een ander versmald schreefloos font gebruikt. Je kunt dat het beste zien aan de 'O' (die je op het origineel niet meer kunt zien). Die hoort ronder te zijn. Ook aan de opening van de C, die is nu recht afgekapt, maar dat hoort schuin. De onderschriften horen/zijn wel versmald (HOIFSA 613 en HOIFSA 614), maar zijn beduidend kleiner en de woordspaties zijn weer te groot. Als dit originele onderdelen zijn af fabriek... Een slechte kopie, maar dat komt, ik ben in het dagellijks leven ook parttime letterneuker...
Last edited by Roma on 16 Aug 2009 19:00, edited 2 times in total.
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Re: Toeteren

Postby paul » 16 Aug 2009 18:51

Ojee, nou gooit ie alles weg. :shock:

Weet je wat Edwin: Ik kom ze wel ophalen. :wink:
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Re: Toeteren

Postby Roger » 16 Aug 2009 19:30

Ziet er uitstekend uit Edwin, hoe is het geluid????
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Toeteren

Postby E10 » 17 Aug 2009 03:47

Oogverblindend en oorverdovend! Ik ben blij dat je nog even de '6' uitgelegd hebt. Ik zat al klaar om te vragen welke glans zwart je gebruikt hebt.... De steunen zijn wel weer zijdeglans neem ik aan.

(Gebruikte Bosch deze '6' hoogglans ook voor de bobine of zit deze in dezelfde glans bandbreedte als de beplating en de Knecht filters?)
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Toeteren

Postby stef69 » 17 Aug 2009 10:37

Etienne wrote:Oogverblindend en oorverdovend! Ik ben blij dat je nog even de '6' uitgelegd hebt. Ik zat al klaar om te vragen welke glans zwart je gebruikt hebt.... De steunen zijn wel weer zijdeglans neem ik aan.

(Gebruikte Bosch deze '6' hoogglans ook voor de bobine of zit deze in dezelfde glans bandbreedte als de beplating en de Knecht filters?)


weggooien hoeft nu niet meer :D
enkel opnieuw lakken in juiste glans moet volstaan ... ? :?:

echt heel mooi gedaan met veel oog voor detail
en als we ooit met forum eens samen de juiste "schildjes" laten maken kunnen deze vlug vervangen worden :D

of gaan we stempelen met de zilververf ???
Stefan
User avatar
Roma
Posts: 285
Joined: 01 Jun 2006 16:39
Contact:

Re: Toeteren

Postby Roma » 17 Aug 2009 13:45

Deze advertentie komt uit een Autokampioen van april 1965. De toetertjes waren toen nog steeds leverbaar. Fijn en 'ruig' staaltje 60-er jaren grafiek overigens...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Toeteren

Postby Knick » 18 Aug 2009 18:38

User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Toeteren

Postby Hirth » 23 Aug 2009 10:27

Edwin,

Ziet er top uit, een tip, de schroeven om de rand waren oorspronkelijk zwart en niet zilver. Met betrekking tot de data plates, die kan je voor niet al te veel geld laten maken, heb hier een goed adres voor. Misschien een idee bij genoeg interesse. Wil op de korte termijn ook die voor de eerdere claxons laten maken. Ze zijn indien in redelijke staat ook prima te restaureren
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Toeteren

Postby Hirth » 23 Aug 2009 18:45

Edwin,

Bijgesloten foto van een augustus 61 /10 NOS horn en een 55 geloof ik Pre-A/A horn. Heb tevens zwarte schroeven gezien op alle andere type NOS Bosch horns uit die periode. De latere productie eind 60/ begin 70 hadden inderdaad zilveren schroeven.

Image

Image
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Toeteren

Postby Hirth » 23 Aug 2009 18:57

Geen idee, moet ik mijn literatuur eens op naslaan, hij was goedkoop en om heel eerlijk te zijn gekocht voor de hardware om de restauratie van mijn horns te vergemakkelijken

Return to “Moet ik even kwijt...”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 88 guests