1958 AT2 1600S Coupé
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Mooie trailer ook !
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Ziet er inderdaad allemaal erg gaaf uit. Je weet nooit wat er allemaal tevoorschijn komt na het strippen. Dit is toch wel de heilige graal
Every Part a Piece of Art
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Heel gaaf. Van harte gefeliciteerd! Bij mijn volgende aankoop neem ik je mee.....
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
je hebt pechvogels en das een geluksvogel
Meer moet dat niet zijn!
Ik moet hier nog 2 pinten aan iemand, hoe kunnen we elkaar vinden Roy?
Meer moet dat niet zijn!
Ik moet hier nog 2 pinten aan iemand, hoe kunnen we elkaar vinden Roy?
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
tbt2 wrote:je hebt pechvogels en das een geluksvogel
Meer moet dat niet zijn!
Ik moet hier nog 2 pinten aan iemand, hoe kunnen we elkaar vinden Roy?
Komt helemaal goed, Thibaut!
Ondertussen alle plaatwerk en losse delen weg gedaan om te stralen en poederlakken.
Motor en bak worden opgekuist, lekkende pakkingen vervangen, aluminium oilekoeler , benzinepomp revisie, enz, enz
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Je gaat zo'n mooie basis toch zeker niet verpesten door onderdelen te poederlakken......
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
tbt2 wrote:je hebt pechvogels en das een geluksvogel
Meer moet dat niet zijn!
Ik moet hier nog 2 pinten aan iemand, hoe kunnen we elkaar vinden Roy?
Het gaat toch nog gebeuren dat mijn twee zuur verdiende pinten naar Roy toe gaan ??
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
JDMM wrote:tbt2 wrote:je hebt pechvogels en das een geluksvogel
Meer moet dat niet zijn!
Ik moet hier nog 2 pinten aan iemand, hoe kunnen we elkaar vinden Roy?
Het gaat toch nog gebeuren dat mijn twee zuur verdiende pinten naar Roy toe gaan ??
Jan.
Das de bedoeling hé, na de tip die ik hem gaf.
Eigenlijk verdien ik een bakje Jupiler 24stuks -2 voor jouw zijn er nog 22 voor mij.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
E10 wrote:Je gaat zo'n mooie basis toch zeker niet verpesten door onderdelen te poederlakken......
Ik heb mijn motorplaatwerk onlangs laten poedercoaten en ben erg tevreden over de kleur en de afwerking. (Satin)
Ik heb nog origineel plaatwerk en zie geen verschil, de verf zit er iets vetter op.
Uiteindelijk is het ook maar gewoon verf maar anders opgebracht.
Origineel werd er wat zwarte verf magertjes over een kale vettige plaat geblazen, in mijn geval viel dat er eigenlijk gewoon van af, dat was het dus ook niet, maar wel origineel.
Ik heb KTL gezien, is ook niet org. en is het qua kleur ook net niet.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
JDMM wrote:E10 wrote:Je gaat zo'n mooie basis toch zeker niet verpesten door onderdelen te poederlakken......
Ik heb mijn motorplaatwerk onlangs laten poedercoaten en ben erg tevreden over de kleur en de afwerking. (Satin)
Ik heb nog origineel plaatwerk en zie geen verschil, de verf zit er iets vetter op.
Uiteindelijk is het ook maar gewoon verf maar anders opgebracht.
Origineel werd er wat zwarte verf magertjes over een kale vettige plaat geblazen, in mijn geval viel dat er eigenlijk gewoon van af, dat was het dus ook niet, maar wel origineel.
Ik heb KTL gezien, is ook niet org. en is het qua kleur ook net niet.
Heb het plaatwerk van m'n twee 912'en steeds laten poederlakken en ben zeer tevreden van het resultaat. Op de 912 coupé is dit reeds 8 jaar geleden gedaan en is nog als nieuw. Vandaar terug dezelfde behandeling voor het 356 plaatwerk.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Hetzelfde hier...als je je filterbehuizing en olie ontluchtingspot (zie hem in de doos) hebt laten poeder coaten.... niet gebruiken!
Vraagje, de ringen onder de dopmoeren lijken niet origineel te zijn. Hebben ze wel een inkeping aan de onderkant waarin een/de rubberen dichtring valt?
Voor de brandstofpomp, heb je de veer uit de revisie kit toegepast? Deze zijn te zwak. De druk zal (te) laag zijn. Ik zie ook dat het deksel ingedrukt is. Dit zou later tot lekkage kunnen leiden.
Vraagje, de ringen onder de dopmoeren lijken niet origineel te zijn. Hebben ze wel een inkeping aan de onderkant waarin een/de rubberen dichtring valt?
Voor de brandstofpomp, heb je de veer uit de revisie kit toegepast? Deze zijn te zwak. De druk zal (te) laag zijn. Ik zie ook dat het deksel ingedrukt is. Dit zou later tot lekkage kunnen leiden.
Every Part a Piece of Art
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Heb de foto gevonden...dit moet ergens in 61-62 zijn
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Petwin wrote:Hetzelfde hier...als je je filterbehuizing en olie ontluchtingspot (zie hem in de doos) hebt laten poeder coaten.... niet gebruiken!
Vraagje, de ringen onder de dopmoeren lijken niet origineel te zijn. Hebben ze wel een inkeping aan de onderkant waarin een/de rubberen dichtring valt?
Voor de brandstofpomp, heb je de veer uit de revisie kit toegepast? Deze zijn te zwak. De druk zal (te) laag zijn. Ik zie ook dat het deksel ingedrukt is. Dit zou later tot lekkage kunnen leiden.
- Heb de standaard revisie kit gebruikt, goed om te weten dat de bijgeleverde veer te zwak is, heb de oude terug gemonteerd. Heb het deksel terug vlak gemaakt, wist niet dat ze ingedeukt was stond er zo op.
- filterbehuizing is met lakgespoten, ontluchtingspot is mee om te poederlakken maar is enkel de buitenkant die gelakt wordt.
Bedankt voor de tips.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
(Het glimt nogal, als de lak is uitgehard kijken of ik daar nog iets aan kan veranderen.)
Jan, ze glommen origineel ook hoor.
Ziet er trouwens chique uit!
Jan, ze glommen origineel ook hoor.
Ziet er trouwens chique uit!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
01RV wrote:Petwin wrote:Hetzelfde hier...als je je filterbehuizing en olie ontluchtingspot (zie hem in de doos) hebt laten poeder coaten.... niet gebruiken!
- filterbehuizing is met lakgespoten, ontluchtingspot is mee om te poederlakken maar is enkel de buitenkant die gelakt wordt.
Bedankt voor de tips.
Het is onmogelijk iets af te plakken, te stralen en dan te verwachten dat het medium niet in de behuizing doorgedrongen is. Het is niet eens een kwestie van risico nemen, het zal verkeerd gaan.
En de ringen onder de Acorn nuts?
Veren van de pomp meet ik altijd. Er zijn meer verkeerde in omloop dat goede
Every Part a Piece of Art
Return to “Project van.......”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests