De ontsteking is alleen schoongemaakt nu hoor, niet vervangen. Ah, en dus toch verschil tussen een 009 en die er origineel in zit. Wordt dus een kwestie van deze reviseren. Enig idee wat voor tijdsbestek je dan kwijt bent? Ik lees in een andere post van je op dit forum (inmiddels uit 2006) dat het 'allemaal niet zoveel voorstelt', maar ik zal echt alles uit moeten besteden.
En wellicht dus toch een ander adres zoeken, iemand die meer met Porsche's doet, en minder met kevers

... (of nog meer aandringen op Porsche-Only dingen).... Tips in de omgeving Breda, nog steeds prettig! (ook afraders

)
Op dit moment is dus niets vervangen, buiten de pakkingen in de Zenith's. Veel werk en veel schoonmaak werk (gangbaar maken). Het voornaamste voor mij was het benzine lek, het niet starten bij warme motor (bendix startmotor) en inderdaad het hoge stationair lopen. Zoals het nu lijkt, is dat laatste in elk geval minder geworden, en de eerste twee opgelost.
Overigens wist hij wel, dat de 009 er niet in hoorde, hij raadde me ook aan, om mijn originele in dat geval te bewaren, zodat de motor origineel/compleet bleef!