Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 04 Jun 2010 20:33

Ah, er zitten strips in die rails, dus ZO zit het vast ;) Duidelijk!

Moet ik dat nog opnieuw tectyleren ofzo, of behandelen?
Enne, ik ben naief, maar waarom zou jij die bouten willen? Authentiek?
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 09 Jun 2010 18:48

Ah, update, vandaag de garage aan de lijn gehad. De carbs zijn nagenoeg gereviseerd, want er klopte een en ander niet aan. Alles is weer netjes afgesteld en volgens die meneer ging ik het wel merken tijdens het rijden! (hmmm, vond hem al wel goed rijden, dus we zullen zien ;)....

Morgen weer ophalen! Whohoooo!

Overigens kreeg ik vorige week een e-mail van de vorige eigenaar, dat hij eind jaren 80 de motor had laten doen, en toen grote cilinders erop had laten zetten. Blijkbaar heb ik dus een 1750cc 356 blok erin zitten ;)... Ben ik vast heel blij mee (toch?)...
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby stef69 » 10 Jun 2010 06:48

pdw wrote:...

Overigens kreeg ik vorige week een e-mail van de vorige eigenaar, dat hij eind jaren 80 de motor had laten doen, en toen grote cilinders erop had laten zetten. Blijkbaar heb ik dus een 1750cc 356 blok erin zitten ;)... Ben ik vast heel blij mee (toch?)...


ik heb dat ook moeten merken bij het demonteren (zie topic : the good, the bad, the ugly)
Stefan
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 10 Jun 2010 19:10

Ik zal eens kijken in de facturen of ik daar iets over terug kan vinden.

Net de 356 opgehaald. Starten als een zonnetje (Bendix is gangbaar en schoon gemaakt).

Plugje zit erin, niet heel netjes overigens (lees: niet zoals ik op die plaatjes zie, met die 4 kerfjes, maar zo te zien met loctite), maar weet niet of dat nog mogelijk was ;) Hoog stationair lopen kwam door de ontsteking. Even denken, het was niet de vacuumregelaar, want die zat er niet in, maar iets anders regelaar (ik ben zo slecht in techniek). Overigens is het op dit moment wel beter, hij begint wel hoog, maar zakt langzaam terug naar ong. 900 rpm. Was eenvoudig te verhelpen door een er nieuwe ontsteking in te zetten (Bosch 009?). Moet zeggen, prijzen van onderdelen vallen me tot nu toe enorm mee ;)

Het stuur staat... Hmmm, is me niet opgevallen trouwens, weet het niet ;)...
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 10 Jun 2010 22:25

De ontsteking is alleen schoongemaakt nu hoor, niet vervangen. Ah, en dus toch verschil tussen een 009 en die er origineel in zit. Wordt dus een kwestie van deze reviseren. Enig idee wat voor tijdsbestek je dan kwijt bent? Ik lees in een andere post van je op dit forum (inmiddels uit 2006) dat het 'allemaal niet zoveel voorstelt', maar ik zal echt alles uit moeten besteden.

En wellicht dus toch een ander adres zoeken, iemand die meer met Porsche's doet, en minder met kevers ;)... (of nog meer aandringen op Porsche-Only dingen).... Tips in de omgeving Breda, nog steeds prettig! (ook afraders ;) )

Op dit moment is dus niets vervangen, buiten de pakkingen in de Zenith's. Veel werk en veel schoonmaak werk (gangbaar maken). Het voornaamste voor mij was het benzine lek, het niet starten bij warme motor (bendix startmotor) en inderdaad het hoge stationair lopen. Zoals het nu lijkt, is dat laatste in elk geval minder geworden, en de eerste twee opgelost.

Overigens wist hij wel, dat de 009 er niet in hoorde, hij raadde me ook aan, om mijn originele in dat geval te bewaren, zodat de motor origineel/compleet bleef!
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby JDMM » 11 Jun 2010 09:42

Denk toch dat het verhoogd stationair toerental ( voornamelijk) lag aan luchtlekkage aan de Zenith voetpakkingen.

Ik kan je een gereviseerde BR18 opsturen, met certificaat voor € 200 + BR18 core.
Dan ben je in een keer klaar.
Kan ook de jouwe nakijken en afstellen, dan heb je hem in een week terug.
Een 009 is ongeschikt voor een 356.
Wat voor verdeler heb je nu in je auto zitten ?


Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 11 Jun 2010 21:35

Kom ik op terug ;) (hehe)
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby JDMM » 11 Jun 2010 22:41

Is het een gietijzeren huis en zit er zo'n plaatje op, ev. met BR9 ?
Of is het een aluminium huis met 022, 050 of 009 er op ?
Iets moet er toch op staan. :D

Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Bos » 11 Jun 2010 22:44

Made in China?
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby JDMM » 11 Jun 2010 23:10

Toen ook al ?
Wie zal het zeggen... :shock:

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 12 Jun 2010 13:34

Het is een aluminium huis, staat helegaar niks op... (plaatje eraf?)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby JDMM » 12 Jun 2010 14:38

Dit lijkt verdacht veel op een : ABC RPM verdeler welke verkocht worden als een "el cheapo" vervang voor de 356 door Q&E Autoparts.
Daar staat geen nummer op, alleen een plakstickertje dat er natuurlijk zo van af is.
Nieuw in de doos zonder specificaties, voor US$ 65.
Kan dus eigenlijk niks zijn, ken ze verder niet.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 12 Jun 2010 14:46

Hmmm, op zoek naar een BR18 dus.... Is er nog verschil tussen een VJ en een VJR?

Zo eentje toch? (zag ook al exemplaren helemaal top voor 365$)
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=964316

(even aangenomen dat jij er inderdaad een terug moet hebben Jan ;) )
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby JDMM » 12 Jun 2010 15:15

De VE BRS 383, de VJ 4 BR9 en de VJ 4 BR18 hebben een iets ( maar niet storend ) andere vervroegingskromme.
als de VJR 4 BR 18 en de ....022. De VJR 4 BR 18 moet je dus hebben.

Ik zou dat ding maar gauw kopen voor die weg is, al is de rotor niet correct, maar die zijn goedkoop.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Pascal
Posts: 129
Joined: 15 Apr 2010 19:31
Location: West-Brabant
Contact:

Re: Hoog stationair toerental en stuur verwijderen

Postby Pascal » 24 Jun 2010 08:31

(is dit eigenlijk de slimme plek om hierop door te gaan?)

Zo dan, eindelijk gelukt!

Image Image

Waarna hij er uiteindelijk (na alles opruimen, en een klein stukje vergeten te poetsen) zo uit gaan zien ;)
Image Image

En dan zijn de stille getuigen over...
Image

Nu nog even een vierkante plaat regelen, met een nieuwe houder, en dan daar de verlichting in ;) (iemand tips?)

Oh, en voor het opslaan, kan ik hem beter in elkaar laten zitten, of juist alles los halen (wel netjes markeren wat waar zat ;) )

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests